رئیس جمهور در نشست خبری با رونمایی از بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر نشان داد آماده رقابت‌های انتخاباتی است

اعتماد نو : دستان حسن روحانی روز دوشنبه در مقابل پایگاه خبریان پُر بود. پیش از این دلواپسان مدعی بودند که او تنها از برجام سخن می‌گوید؛ برجامی که مدعی‌اند خروجی خاصی نداشته است. اما رئیس‌جمهور در آخرین نشست مطبوعاتی خود نشان داد که توافق هسته‌ای فقط بخشی از دستاوردهای دولت اوست و پاستورنشینان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه معیشتی، دستاوردهای غیرقابل انکاری داشته‌اند و تمام تخم مرغ های خود را در سبد هسته‌ای نچیده‌اند. در حقیقت آمار و ارقام رئیس دولت تدبیر و امید نشان داد برخلاف جوسازی‌ها، این دولت برای محرومان و مستضعفان قدم‌های مهم و روشنی برداشته است. در واقع برخلاف آنهایی که فقط با این قشر عکس تبلیغاتی می‌اندازند حسن روحانی در عمل به فکر این طبقه بوده و طبق گفته‌هایش مترصد آن است تا حتی گام‌هایی نیز در جهت افزایش یارانه آنها بردارد.
رئیس دولت تدبیر و امید در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۶ به رسوا سازی دروغین پرداخت که به مدت چهار سال مخالفانش از آن پتکی ساخته بودند و آن را بر بدنه لکوموتیو در حال حرکت تدبیر و امید می‌کوبیدند. حسن روحانی در پاسخ به پرسش پایگاه خبری رسانه قالیباف مبنی بر اینکه وعده حل مشکلات را در صد روز نخست دولت در میتینگ‌های انتخاباتی خود داده بودید، اظهار داشت: من گفته بودم در صد روز اول کار دولتم به گزارش عملکرد می پردازم و آن شخصی که یک شبه به حل مشکلات می پرداخت فرد دیگری بود!
به هرروی، بنا به باور بسیاری از کنشگران سپهر سیاسی ایران، می‌توان آخرین نشست خبری رئیس جمهوری را بهترین آن عنوان کرد.
**پاسخ به هجمه‌های ۴ سال اخیر
علی تاجرنیا، نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در باره نشست خبری اخیر رئیس جمهوری گفت: نشست خبری آقای روحانی پاسخی بود به جریان‌سازی‌های جناح مخالف دولت. این جناح از آنجا که هیچ امیدی در انتخابات پیش‌رو ندارد و با وجود آنکه با روش‌های مختلف سعی در اجماع دارند و حتی افرادی را هم که از نظر سیاسی یقه سفید خوانده می‌شوند را می‌خواهند دعوت کنند؛ استراتژی‌شان را از این جهت دنبال می‌کنند که بخشی از آرای خاکستری را که معمولا در انتخابات‌ها حضور می‌یابند و به نفع اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان حرکت می‌کنند دلسرد کرده و فضایی با مشارکت اندک ایجاد نمایند تا آقای دکتر روحانی رای کمتری بیاورد یا آنکه شرایطی را فراهم آورند تا با دوپینگ تبلیغاتی پیروز انتخابات شوند که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد. برای نیل به این هدف هم سعی می‌کنند تا از یک‌سو انتظارات از دولت را بالا برند و از دیگر سو، به مردم به گونه‌ای القا کنند که وعده‌های روحانی در طول این چهار سال محقق نشده است.
وی افزود: من فکر می‌کنم آقای روحانی باید همان اوایل حضورش در قوه مجریه که دولت را تحویل گرفت شرایط کشور را به طور دقیق و شفاف بیان می‌کرد که ما با چه بحرانی به لحاظ انهدام سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی مواجه بودیم. اکنون که این بحث مطرح شده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسیده است، آقای دکتر روحانی در نشست خبری اخیر خود به طور شفاف و با صراحت به دفاع از عملکرد خود پرداخت و پاسخی داد به هجمه‌های چهار سال گذشته. این نماینده مجلس ششم ادامه داد: طبیعی است دولتی که در زمان خود به ارائه آمار و اخبار نادرست می‌پرداخت الان هم سعی کند همین روش را پیش گرفته و به واسطه آن، به تخریب دولت یازدهم بپردازد. از همین روی، آقای روحانی در نشست خبری خود نشان داد که دولت در همان مسیر خود که تدبیر و امید است و بدون آنکه بخواهد وعده‌های غیرواقعی به مردم بدهد، حرکت می‌کند. البته مردم با مشکلات مختلف معیشتی و اقتصادی مواجه هستند و کسی نمی‌تواند این را انکار کند که شرایط کنونی کشور ما شرایط مطلوبی نیست، اما باید دید که این شرایط نامطلوب‌ توسط چه کسانی ایجاد شده است.
**پاسخ محکم و متقن روحانی
تاجرنیا خاطرنشان کرد: دولت دوم آقای روحانی زمان به ثمرنشستن دستاوردهای دوره اول ریاست جمهوری ایشان است. من کاملا خوش‌بین هستم که به لحاظ گشایش در حوزه سیاسی و هم چنین متعاقب آن در زمینه مسائل اقتصادی، فضای بسیار خوبی را خواهیم داشت. از این جهت می‌توان شرایط را با دولت دوم اصلاحات که ما شاهد یک شکوفایی عظیم در حوزه اقتصادی بودیم، مقایسه کرد. من در هر صورت فکر می‌کنم هدف مخالفین دولت، ایجاد یاس در دولت بوده و به نوعی نشان دادن غیرمحقق بودن وعده‌ها تا از این راه، مطالبات مردم را بیفزایند. از همین روی، این نشست خبری را می‌توان پاسخی محکم و متقن به مخالفان دولت آقای روحانی دانست.
**روحانی نشان داد آماده است
تاجرنیا در خصوص اینکه با توجه به نشست خبری اخیر روحانی، او آمادگی حضور تمام عیار در مناظرات انتخاباتی را دارد، اظهار داشت: بدون شک روحانی به شدت قوی ظاهر خواهد شد. باید توجه داشت که سیاست، عرصه صفر و صدی نیست. ما باید ببینیم که در چه شرایطی درحال فعالیت و کار هستیم؛ چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی باید ببینیم شرایط کشور به چه صورت بوده است. آقای روحانی در نشست خبری خود اظهار داشت که فضای سیاسی در کشور گشایش یافته و فضای امنیتی از دانشگاه‌ها رخت بربسته است. یادمان نرود که در این کشور دانشجویان بسیار زیادی از فرزندان خوب این کشور به عنوان دانشجویان ستاره‌دار از حق تحصیل محروم شدند و در یک دوره ۸ ساله و حاکمیت یکدست جناح راست، تک صدایی در دانشگاه‌ها سایه افکنده بود. امروز این فضا کاملا تغییر کرده است. در حوزه مطبوعات ما شاهد بودیم که بخش عمده‌ای از مطبوعات در مقاطع مختلف تعطیل می‌شدند اما در این دولت این اتفاق کمتر صورت گرفته است. البته نارسایی‌هایی هم وجود دارد اما من فکر می‌کنم مجموعه اینها دست دولت را بالا نگه می‌دارد و مخالفین دولت در مناظرات نمی‌توانند به اینها استناد کنند.
**دست روحانی پر است
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد دولت به نظر من موضوع برجام است و مخالفین آن درصدد نادیده گرفتن برجام هستند. ما باید بدانیم که کشورمان در آستانه یک مشکل قرار داشت و برجام نه تنها کشورمان را از آن حالت خارج کرد، بلکه یکی از بی‌نظیرترین اتفاقاتی بود که می توانست روی دهد و بسیاری از تحریم‌هایی که علی‌القاعده نیاز به دو دهه داشت که از کشور برداشته شود، با برجام کنار گذاشته شد. مجموعه اینها دست آقای روحانی را پر می‌کند. یا همین بحث طرح تحول سلامت که یک اقدام بسیار جدی بود؛ امری که موجب حمایت از اقشار آسیب پذیر کشور شد. اینها می‌توانند به برگ برنده‌های آقای روحانی بدل شوند خصوصا اینکه رقبای آقای روحانی کسانی هستند که یا سابقه اجرایی ندارند یا اگر دارند در واقع سابقه اجرایی مناسب و قابل دفاعی نیست.
خیز روحانی
آذر منصوری، عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر این باور است که آخرین نشست خبری رئیس‌جمهوری بهترین آن بوده است . او در این باره به پایگاه خبری آفتاب یزد گفت: آخرین نشست خبری حسن روحانی نسبت به سایر نشست‌هایش دارای بیشترین صراحت و آمار دقیق بود .آقای روحانی به بهترین شکل ممکن از عملکرد دولت خود دفاع کرد. طبیعتا با توجه به تاثیری که روی افکار عمومی داشت این نشست، خیز قابل توجهی بود برای نگاه به آینده.
**صورت مسئله را پاک نکرد
وی افزود: آنچه که نیاز کشور بود برای رفع مشکلات را آقای دکتر روحانی در این نشست بیان کرد. ضمن اینکه در این نشست در خصوص مشکلات موجود هم آقای رئیس‌جمهور سعی به پاک کردن صورت مسئله ننمود و تلاش کرد تا به صورت شفاف و دقیق به بیان این مشکلات بپردازد و راه‌حل برطرف کردن آنها را هم بازگو نماید. این انتظاری بود که از آقای روحانی وجود داشت.
دفاع و همدلی
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: به هر روی، به‌باور من این نشست خبری با توجه به زمانی که به آن اختصاص پیدا کرد و محورهایی که آقای رئیس‌جمهور به آن پرداخت، بهترین نشست خبری ‌ای بود که تاکنون از سوی دستگاه اجرایی برگزار شده بود. به دلیل آنکه هم به نوعی بیانگر حس همدلی رئیس دولت تدبیر و امید با مردم به هنگام مواجهه به مشکلات‌شان بود و هم دفاعی نسبت به هجمه‌ها و حمله‌هایی که به دولت توسط مخالفین و رقبایش صورت می‌گرفت. و همینطور دفاع از حقوق بخشی از شهروندان بود که به شیوه‌ای سیاسی در محرومیت قرار دارند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند .
**نشستی برای آحاد جامعه
منصوری ادامه داد: همچنین در خصوص مسائل اقتصادی و آینده پیش روی کشور هم یکی از نشست‌هایی بود که به بسیاری از سوالات موجود در فضای عمومی کشور پاسخ داد که نه تنها پرسش‌های پایگاه خبریان بود، بلکه سوالاتی بود که می‌توانست آحاد جامعه را در بر بگیرد و رئیس دولت در این نشست به آنها پاسخ داد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین موضوعاتی که در این نشست، پس از چهار سال به آن پرداخته شد، بحث وعده صد روزه‌ای بود که رئیس جمهوری از آن برای گزارش عملکرد خود استفاده کرده بود اما مخالفانش سوءتعبیر کردند و اظهار داشتند که روحانی گفته است درصد روز مشکلات اقتصادی را حل می‌کنم. هر کسی که نسبت به مسائل و مشکلات کشور آگاهی داشته باشد به خصوص آنچه که میراث هشت ساله دولت گذشته بوده و از مجموعه خرابی‌ها و بحران‌های پیش روی دولت یازدهم آگاهی داشته، هیچ گاه این تصور را پیدا نمی‌کرد که در کوتاه‌مدت می‌توان این مشکلات را حل کرد. برای همین، مخالفان دولت از آنچه که روحانی به آن اشاره کرد، سوءبرداشت کردند و از آن به عنوان پتکی برای کوباندن بر سر دولت بهره بردند. البته در همان صد روز هم روندهای اشتباه گذشته اصلاح و رویکردهای جدید برای بهبود شرایط جدید حاکم شد چه در بحث سیاست خارجی در طی همان صد روز اول و چه در سیاست داخلی که روندهای بحران زا تغییر کردند.
——————————
نکات کلیدی سخنان روحانی؛ چرا دستان رئیس جمهور پُر است؟
یارانه: دادن یارانه یکسان مطلوب نیست
*من گفته‌ام؛ ما یک سری اقشاری داریم که آسیب پذیرتر هستند. دادن یارانه یکسان به همه مطلوب نیست. اقشار آسیب پذیر باید بیشتر بگیرند. ما از پارسال اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی‌هایی کردیم و یارانه اقشار کم درآمد اضافه خواهد شد.
*(روحانی در پاسخ به سوال پایگاه خبریی در مورد ادعاهای کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آینده در مورد افزایش میزان یارانه‌ها گفت) باید خود را برای فضای انتخاباتی در یک ماه آینده آماده کنیم. در این مدت سخنان زیاد، غیرمنصفانه و منصفانه‌ای زده خواهد شد و باید تلاش کنیم فضا را سالم، درست و اخلاقی نگه داریم. چنین صحبت‌های مردم‌فریبانه، عوام‌فریبی و پوپولیستی بوده و در شان ملت ما نمی‌باشد.
* پرداخت یارانه دارای حساب و کتاب مشخصی است. سخنگوی دولت همین الان می‌تواند پاسخ دهد که چقدر یارانه و از کجا پرداخت شده است. اگر کسی ادعا می‌کند که بیشتر یا کمتر یارانه پرداخت کند منبعش را مشخص کند. انتخابات، مزایده نیست که یک نفر بگوید من صد تومان می‌دهم، دیگری بگوید سه هزار تومان.
* انتخابات حراجی نیست که قیمت‌ها بالا و پایین برود. کشورداری قانون دارد، یارانه‌ها براساس قانون از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین می‌شود.
* در هر صورت دولت در زمینه یارانه‌ها مشغول بررسی است . اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین که وضعیت خوبی ندارند مطمئناً باید یارانه بیشتری دریافت کنند و به دنبال آن هستیم تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد اما اگر کسی بگوید بیشتر می‌تواند بدهد منبعش را نیز مشخص کند.
—————–
بهداشت: بیشترین توجه به محرومین
*برای اولین بار در تاریخ ایران تمام مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و تمام حاشیه‌نشین‌ها تحت پوشش بیمه درمانی و خدمات درمانی قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که این دولت به فکر محرومین و مستضعفین و حاشیه‌نشین‌ها بوده‌است.
*در طول دولت یازدهم ۲۱هزار تخت بیمارستانی اضافه شده البته وزیر بهداشت وعده داده‌اند که تا پایان دولت این رقم به ۲۳ یا ۲۴ هزار تخت می‌رسد اما مهم این است که دولت توانسته به وعده خود در این باره عمل کند. معنی این ۲۱ هزار تخت بیمارستانی این است که به اندازه یک چهارم طول تاریخ ایران تخت بیمارستانی اضافه شده است و این یعنی توسعه امکانات کشور برای درمان بیماران .
*در این دولت تمام روستاهای گازکشی شده، از آغاز انقلاب تا سال ۹۲، چهارده هزار روستا بوده است. در این دولت ۹ هزار روستا گازکشی شده است. تمام روستاهایی که از ۱۰ خانوار بیشتر هستند امروز دارای برق هستند. همچنین برای آبرسانی در روستاها کار بزرگی انجام شده و تمام روستاها در این دولت دارای آب بهداشتی هستند.
—————–
بانک: خطای دولت قبل را انجام ندادیم
*دولت یازدهم مانند دولت گذشته از بانک‌ها وام نگرفته است. علت این که تورم پایین آمد این است که ما از بانک‌ها پول نگرفتیم. خطایی که دولت گذشته کرد دخالت در جیب مردم و برداشت از بانک مرکزی بود که به مسکن مهر پرداخت کرد. وضع بانک‌ها نسبت به دولت قبل بسیار بهتر است.
—————-
اشتغال: رئیس مرکز آمار تغییری نکرده
* یکی از اهداف دولت بالا بردن اشتغال خالص است. اشتغال خالص در دولت گذشته زیر ۱۰ هزار نفر بود و ما تلاش داشتیم آن را بالا ببریم. تمام کسانی که در سن کار بودند تعدادشان افزایش یافت در نتیجه افزایش اشتغال باید در دوره قبل صورت می‌گرفت که نگرفت.
* مرکز آمار همانگونه کار می‌کند که در گذشته کار می‌کرد و رئیسش تغییر نکرده است. در حقیقت رئیس مرکز آمار و رئیس خزانه دو نهادی هستند که ما به ریاست آنها دست نزدیم و آمارها با همان روشی است که در دولت قبل محاسبه شد و توسط همان مرکز ارائه می‌شود.
* سال گذشته اشتغال خالص تابستان نسبت به تابستان قبل بیش از ۷۰۰ هزار بوده و ۶۳۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است.اشتغال خالص مانند مشاغل دولتی نیست که تا آخر عمر فرد در آن مشغول کار باشد و در آمار اعلام شده اشتغال پایدار و ناپایدار با هم اعلام شده اند. با این حال من زمانی که آمار اشتغال استان‌ها را جمع می‌بندم باز هم به همین عدد ۷۰۰ هزار شغل می‌رسم.
*به طور مثال از استاندار خراسان‌رضوی آمار اشتغال را به صورت کتبی دریافت کردم و مشخص شد که ۱۲۰ هزار نفر در خراسان رضوی اشتغال خالص ایجاد شده است. درست است که ۷۰۰، ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده اما ازسوی دیگر بیکاری نیز بیشتر می‌شود چرا که هر بار افرادی که به سن اشتغال می‌رسند افزایش می‌یابد.
* روحانی با اعلام اینکه در سال ۹۵ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی شغل بودند، ادامه داد: هر ساله ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می‌شود و فقط ۷۰۰ هزار نفرشان برای مثال شغل پیدا می‌کنند و مشکل بیکاری کماکان ادامه می‌یابد اما درست کردن شغل پایدار سخت می‌باشد و باید همه دستگاه‌ها، قوه‌ها و کارآفرین‌ها به میدان بیایند و این مشکل را حل کنند.
——————-
معیشت: افزایش دوبرابری حقوق افراد کم درآمد
*در طول دولت تدبیر و امید اقشاری که درآمد کمتری دارند مانند حقوق بگیرانی که حقوق آنها حقوق حداقلی است و بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دریافتی آنها به دو برابر و یا بیشتر افزایش پیدا کرده است و در سال ۹۶ برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۲۰درصد حداقل حقوق به دریافتی آنها اضافه خواهد شد که ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
*در طول این چهار سال، تمام حقوق افراد کم درآمد حداقل دو برابر افزایش یافته است.اولین دغدغه دولت در طول چهار سال اخیر افزایش حقوق افراد کم درآمد بوده است.
*این دولت شاید اولین دولتی باشد که همه ساله افرادی که دارای حقوق و دسمتزد هستند، اضافه حقوق‌شان بیش از تورم سالانه بوده است.
*کشاورزان جزو اقشار پردرآمد ما نیستند و برخی از آنها جزو اقشار کم درآمد هستند با این وجود در دولت یازدهم نسبت به گذشته وضع آنها بسیار بهتر شده است. در سال ۹۱ پول گندمی‌که به کشاورزان پرداخت شده ۸۰۰ میلیارد تومان است اما در سال ۹۵ پول گندم پرداخت شده حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است. این رقم را با آن سال مقیاسه کنید و ببینید چند برابر شده است.
* تراز تجاری ما در مواد غذایی در سال ۹۲ منهای ۱/۸ بوده است. اما در سالی که گذشت تراز تجاری منهای ۶ /۲ است. با وجود اینکه همچنان منفی است اما این کاهش فاصله نمایانگر تولید، تلاش و خوداتکایی بیشتر ماست.
* در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی ما حدود ۹۷ میلیون تن بوده است در سال ۹۵، به ۱۱۸ میلیون تن رسیده است. مجموعا ۲۱ میلیون تن تولید موادغذایی در این دولت بیشتر شده است. این هم به معنای بهتر شدن زندگی کشاورزان و باغ‌داران است و هم به معنای خوداتکایی بیشتر و اقتصاد مقاومتی است.
—————–
رونمایی از یک دروغ بزرگ: آن کسی که یک شبه عمل می‌کرد فرد دیگری بود
*اینکه گفته می‌شود در هنگام کاندیداتوری خود وعده داده بودم مشکلات اقتصادی را در عرض صد روز حل می‌کنم اما ۳۰ اسفند سال گذشته اعلام کردم که مشکلات تا ۴۰ سال دیگر نیز حل نمی‌شود ؛ دروغ بزرگی است که در سایت‌ها منتشر شده است و من مدت‌هاست منتظر این سوال بودم. من هرگز نگفتم مشکلات اقتصادی را تا صد روز حل خواهم کرد. اعلام کردم تا پایان صد روز گزارش خود را ارائه می‌دهم. آن کسی که یک شبه عمل می‌کرد یکی دیگر بود ما نبودیم.
—————–
تورم: تورم تک رقمی‌نازل نشده است
* تورم تک‌رقمی‌از آسمان نازل نشده است. تورم ۴۵ درصد، در دولت ما تک‌رقمی‌شد چرا که ما از روز اول، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و کار خود را درست انجام دادیم و توانستیم تورم را به تدریج کاهش دهیم.
* فقط یک آدم بی‌عقل می‌تواند بگوید مشکلات را در صد روز حل می‌کنم. ما در این دولت در تولید گندم، گازوئیل و گاز خودکفا شدیم و در بنزین نیز به زودی، امسال خودکفا خواهیم شد. من چهار سال منتظر این سوال بودم. مشکلات در چهل سال که هیچ، در صد سال دیگر هم مشکلات ادامه خواهد داشت. این سخن، دروغ بزرگی بود که برخی انسان‌های مخرب آن را تکرار کردند.
سیاست داخلی: هنوز نفهمیدم دلیل مخالفت با هواپیمای نو چیست؟
*جامعه و فضای آن در خیابان و دانشگاه‌های ما کمتر امنیتی شده است و همه تلاش این دولت این بوده که فضاها دوستانه و با محبت و برادری در کنار هم باشند
*حواس‌مان باشد انتخابات برای نزدیک‌تر شدن ماست. باید جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها صحبت‌هایشان را بگویند اما سخن دقیق بگویند و به مردم دروغ نگویند چراکه این بالاترین خیانت به ملت است مخصوصا دروغی که باعث یاس و ناامیدی مردم شود.
*برای چه فضا را دود آلود کنیم و مردم را به تردید بیندازیم؟ روشن است که باید مردم را امیدوارتر کنیم.باید سرمایه جذب شود . مثلا یک تعداد هواپیما آمد، برخی بهشان برخورد با هواپیماهای نو. من هنوز نفهمیده‌ام. گفتند چرا ما هواپیماهای نو سوار شویم،، همین کهنه‌ها خوب است. آنهایی که می‌خواهند کهنه سوار شوند خب بشوند. ما در سال بیش از چهار میلیارد دلار به شرکت‌های خارجی می‌دادیم برای صندلی‌های سفر. اشکال دارد ما این را از مردم بگیریم و به شرکت‌های خارجی ندهیم؟ برخی می‌گویند لازم نیست. ما به فعالیت گردشگری نیاز داریم و گردشگری یکی از جاهایی است که باید پیش ببریم.
—————–
پلاسکو: دلیل انتقاد از گزارش را نمی‌دانم
* نمی‌دانم دلیل انتقاد منتقدان گزارش ملی حادثه پلاسکو چیست. اصل کار و تهیه گزارش کار درستی است. من گفتم اگر برای تهیه گزارش ملی نیاز به لایحه هم هست بدهیم که ضمانت بیشتری داشته باشد. آنها پیشنهاداتی برای دولت داشتند که من دستور می‌دهم. امیدوارم آن‌هایی که مربوط به دولت نیست هم دنبال کنند. یکی از موارد این بود که منشور حقوق شهروندی به خوبی اجرا شد. همین که هیئتی برای گزارش ایجاد شد اجرای منشور بود. اینکه صدا و سیما چه برخوردی کرده امیدواریم گزارش را منتشر کند این کار علمی‌خوب است مردم آگاه شوند. ما بحث سیاسی و حزبی و گروهی نداریم. یک حادثه ای رخ داده و اشکالات متوجه هر که هست باید حل شود. یا توجه به اینکه از این گونه ساختمان‌های آسیب پذیر در تهران هست، باید توجه داشت.
——————-
تلگرام: پیگیری دستگیری‌های اخیر
*ما در همان زمان دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی‌به وزرای کشور و اطلاعات دستور دادیم این مسئله را پیگیری کنند، و وزیر کشور هم نیز در حال پیگیری است و دولت نیز بعد از تعطیلات در اولین روزهای کاری، این موضوع را پیگیری کرد و ما همچنان به وزیر کشور و اطلاعات و دادگستری دستور دادیم این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند که این افراد به چه دلیل دستگیر و بازداشت شده‌اند.
*درباره بازداشت این افراد گزارش‌هایی به دست من رسیده که اگر تائید شود حتما آن‌ را به اطلاع مردم می‌‌رسانم.
منبع:روزنامه آفتاب یزد
توافق ایران، روسیه و ترکیه برای تداوم همکاری‌های ضدتروریستی در سوریه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا