افشا کنیم مردم شوکه می شوند

به گزارش اعتماد نو ؛  پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، به کلافی سر درگم در مجلس نهم تبدیل شد و در نهایت هم مشخص نشد گزارش تهیه شده کمیته تحقیق و تفحص چرا در صحن علنی قرائت نشد.تا امروز که منجر به ثبت نام مسعود زریبافان رییس بنیاد و از نزدیکان محمود احمدی نژاد امروز نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

خبرآنلاین خرداد ماه سال گذشته در این رابطه نوشت: امیر خجسته، نماینده همدان و رئیس کمیته تفحص از بنیاد شهید در آخرین اظهار نظر رسمی خود در صحن علنی گفت که گزارش را به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده است و از این پس مسئولیت پرونده و نحوه رسیدگی به آن برعهده هیأت رئیسه است.
حال اما مسعود زریبابافان، رئیس وقت بنیاد شهید و یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی ضمن دفاع از عملکرد خود، رئیس کمیته تفحص را متهم به دور زدن قانون کرده و گفته است: «اگر به اندازه یک حبه قند زریبافان در بنیاد استفاده کرده، رو کنند.» او به «انتخاب» گفت: «تهیه‌کنندگان گزارش نتوانستند نظر کمیته تفحص را جلب کنند و عملاً کار متوقف است. با این حال رئیس هیأت تحقیق و تفحص آن هیأت را دور زد و پرونده را برای کمیسیون اجتماعی  برد. کمیسیون هم دو جلسه بحث کرد و در نهایت آن را تصویب نکرد و به عبارتی تفحص رد شد.»

زریبافان تأکید دارد که «چون گزارش به تصویب هیأت تحقیق و تفحص نرسیده، پس مختوم است و هیچ تخلفی توسط مدیران صورت نگرفته و اگر تخلفی بوده، مربوط به گذشته بود.»
درخواست تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خرداد ۹۲ و پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در این بنیاد در صحن علنی بهارستان تصویب شد. در جریان بررسی سه ساله این تحقیق و تفحص اطلاعات غیررسمی از تخلفات این پرونده همچون اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی و جابه‌جایی ۱۷۰ میلیاردی در حساب‌های بنیاد شهید  تا خروج این منابع از کشور رسانه‌ای شد. حتی از سوی خجسته اعلام شد که  برخی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری از جمله بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر هم تخلفات زیادی در این پرونده دارند.
سازمان بازرسی کل کشور در بازرسی از بنیاد شهید در سال ۹۱ متوجه می‌شود یکی از مسئولان باسابقه بخش تسهیلات بانک دی درحالی‌که مبلغ بدهی بنیاد به شرکت بیمه پنج میلیارد تومان بود، مبلغ ۹ میلیارد تومان به حساب این شرکت واریز کرده است. ابتدا رقم این اختلاس ١٥ میلیارد تومان اعلام شد، ولی مسعود زریبافان رئیس بنیادشهید، اعلام کرد این اختلاس ۶ میلیارد تومان بیشتر نبوده است. خجسته پیش از این گفته بود هفت ‌نفر از مدیران مرتبط با پرونده تخلف‏‌های مالی بنیاد شهید بازداشت شده‌اند که در نهایت یک نفر به خارج از کشور فراری و برخی دیگر بازداشت شده بودند. از جمله محورهای تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، اقدامات و تصمیمات خلاف قانون و خارج از اختیار از سوی ریاست بنیاد، مانند انسداد پرونده ایثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ایثارگران و سپس بازگرداندن آن پس از چند‌ماه به حساب‌ها، افزایش میزان شکایات در مراجع قضایی از بنیاد شهید و بی‌عدالتی در نظام پرداخت ایثارگران بود.
زریبافان در حالی از مدیریت پاک خود دفاع می‌کند که پیش از این غلامعلی جعفرزاده، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص  به «ایران»  گفته بود: «حجم فسادهای مالی آنقدر زیاد است می‌ترسیم اگر آنها را افشا کنیم، مردم شوکه شوند، چراکه اتفاق‌های بسیار تلخی در این نهاد رخ داده که همه ناشی از توهم و سوء مدیریت است.» جعفرزاده روز گذشته هم گفت که پاسخ زریبافان را امروز و بعد از هماهنگی با اعضای کمیته تحقیق و تفحص به صورت مستدل و منطقی خواهیم داد.

اگر دولت ترامپ دو سال دیگر در قدرت می‌ماند، مانع پیشرفت هسته‌ای ایران می‌شدیم
هم اکنون بخوانید

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا