در روابط شهردار تهران و جمنا چه می گذرد

اعتماد نو : شهردار مشهدی تبار تهران که از کاندیداتوری همشهری خود _ابراهیم رییسی _ و تصمیم جمنا برای معرفی او به عنوان نامزد نهایی جمنا خبردار است ، دیروز با صراحت اعلام کرد که نه کاندیدا می شود و نه آنکه کسی از او درخواست کاندیداتوری کرده است . اما این گفته محمدباقر قالیباف برای اعضای نوپای گروه جمنا بسیار گران آمد به گونه ای که چند مصاحبه روی خط فرستادند تا بگویند سخن قالیباف تفسیر پذیر است و نباید گفته های او را نشانه بریدن از جمنا تلقی کنید.البته پیش از این نیز خبرهای رسمی حاکی از این بود که قالیباف شرط گذاشته است که فقط در صورتی کاندیدا خواهد شد که اصولگرایان روی او اجماع کنند. اما اصولگرایان که این بار فرمان شان به دست گروه جمنا سپرده شده است بعد از ۲ شکست سنگین و پیاپی قالیباف در انتخابات این بار سراغ کسی رفتند که سابقه شکست انتخاباتی نداشته باشد یعنی ابراهیم رئیسی. ضمن آنکه قالیباف در پرونده حادثه پلاسکو و واگذاری املاک نجومی به شدت زیر سوال رفت.

بنابراین شماری از ناظران این سوال را مطرح کردند که  داستان بیانیه محمدباقر قالیباف مبنی بر عدم نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و اصرار چند باره چند عضو مرکزی جمنا بر توجیه این بیانیه و اعلام کاندیداتوری قالیباف چیست؟ قالیباف با توجه به قطعی بودن کاندیدای اصولگرایان -ابراهیم رئیسی- صلاح نمی‌داند ثبت‌نام کند و بعدا در حمایت از رئیسی انصراف دهد. بلکه او می‌گوید حمایت می‌کنم ولی ثبت‌نام کردن و سپس انصراف دادن به نفع من نیست. اما در مقابل جمنا اصرار دارد او ثبت‌نام کند تا هم در مناظره‌ها کنار رئیسی باشد و نیز با انصراف، حمایت قالیباف از رئیسی بیشتر به چشم آید و فضاسازی رسانه‌ای شود و میزان آرای رئیسی را افزایش دهد.
حال مشخص نیست در این مجادله، قالیباف می‌تواند ثبت‌نام نکند یا جمنا او را وادار خواهد کرد، تن به ثبت‌نام و انصراف توامان دهد؟

اصول گرایان افراطی و دولت روحانی
هم اکنون بخوانید

 

منبع:ایران آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا