شورای شهر یک نهاد سیاسی است

به گزارش اعتماد نو ، آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نام نویسی چهرهای سیاسی در انتخابات شورای شهر اظهار داشت:این که ما فکر می کنیم که شورای شهر یک انجمن تخصصی است که صرفأ افراد متخصص باید در آن حضور داشته باشند با رویکردی که قانون گذاران درهنگام نوشتن شرح وظایف و اختیارات شوراها داشتند، منافات دارد.

عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی  با بیان اینکه شورا یک نهاد مردم سالاری و خرد ترین نهاد دموکراتیک منتخب در کشور است عنوان کرد: شورا اساسأ یک نهاد سیاسی است که از دل یک رقابت سیاسی و یک رقابت انتخاباتی شکل می گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: طبیعتأ وقتی رقابت سیاسی شکل می‌گیرد و آنچه که بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد رقابت جریان هاى سیاسی برای رسیدن به کرسی هایی است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

منصوری افزود: سیاستمدارانی باید در شورای شهر حضور داشته باشند که تجربه کار جمعی و دموکراتیک را داشته باشند و با توجه به شرح وظایف، ترجیحاً از تخصص های لازم را در یکی از زمینه های مرتبط با شورا برخوردارباشند

آذر منصوری به استقبال بالای شهروندان تهرانی در نام نویسی پرداخت و گفت: با توجه به اتفاقاتی که در دو سال منتهی به پایان دوره چهارم شورای شهر تهران رخ داد حساسیت به ویژه شهروندان تهرانی در ارتباط با عملکرد شورای شهر بیشتر شد و این امر در کل کشور تعمیم پیدا کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به لیست انتخاباتی اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: همه کسانی که به عنوان اصلاح طلب در این انتخابات ثبت نام کردند و کسانی که خود را متعلق به جریان اصلاح طلب می‌دانند با آگاهی نسبت به ساز و کار های شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ثبت نام کردند و باید همه تلاش خود را انجام دهند تا لیستی به عنوان لیست واحد در تهران و شهرهای مختلف ارائه شود تا منتهى به موفقیت و نتیجه شود؛ به خصوص که همزمان با انتخابات ریاست جمهورى است و قطعا کنش اصلاح طلبان براى حفظ اتحاد و انسجام در هر دو انتخابات مهم است و پیروزى آقای روحانی در این انتخابات برای ما اولویت دارد.

امیر سرلشکر موسوی از یگان های ارتش در شمال غرب بازدید کرد
هم اکنون بخوانید

آذر منصوری با اشاره به بحث شهرداری زنان در کلانشهر‌ها اظهار کرد: در داخل مجموعه اصلاح طلبان جمع بندی صورت نگرفته اما ما به عنوان فعالین حوزه زنان تلاش می‌کنیم که شکاف‌های جنسیتی زنان را کاهش دهیم چرا که حضور زنان را در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی از ملاک‌های اصلی توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه کشور می‌دانیم.

وی ادامه داد: این بحث درسطح گفتمان سازی و مطرح کردن موضوع در جمع شوراها پیگیری می‌شود و اگر تلاش‌هایی صورت گیرد ما می‌توانیم در آینده نه چندان دور حداقل شاهد کاندیداهای زن برای شهرداری در کلانشهر‌ها باشیم؛ ضمن اینکه این تجربه در برخى شهرهای کوچک و دهیارى‌ها تجربه نسبتاً موفقی بوده است .

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا