نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد

به گزارش اعتماد نو ،  آیت الله احمد جنتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار می شود که نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا مصیبت است چون هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد و صلاحیت ها درست رسیدگی نمی شود.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر وارد عرصه این انتخابات می شوند که باید سوابق آنان شناسایی شود که آیا شرایط دارند یا ندارند؟ عملکرد بسیاری نشان داده که خوب نبوده است و در برخی مواقع کارشان به دادگاه کشیده شده است.
رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت به اصل ۱۱۵ قانون اساسی دقت کنید، این اصل برای بررسی صلاحیت ها یک اصل عجیب و غریب است و ۹ شرط برای رییس جمهوری در آن پیش بینی شده است که باید احراز شود.
آیت الله جنتی افزود: یکی از این شروط بحث رجال مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود به چه کسی رجل سیاسی و مذهبی می گویند.
وی ادامه داد همچنین در بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بحث مدیر و مدبر بودن مطرح است که در موضوع مدیر بودن باید توجه داشته باشیم که در حد مملکت باشد نه اینکه در حد یک مدرسه و اداره و در بحث مدبر بودن باید فرد بداند راه گریز از مشکلات چیست.
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: امانت و تقوا یکی دیگر از موضوعاتی است که در بررسی صلاحیت ها باید مد نظر قرار گرفته شود که تقوا باید احراز شود.

شوراهای اسلامی شهر کارکرد حزبی و سیاسی ندارند
هم اکنون بخوانید

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا