جناب آقای رئیس جمهور ؛ مطالبات اقوام چه شد ؟

یکی از خصایل مثبت دولت تدبیر وامید وبه شخصه آقای رئیس جمهور برخلاف دولت قبل کم حرف زدن و بیشتر عمل کردن است و به عینه میتوان این را احساس کرد . 

تحقق بسیاری از وعده ها در حوزه های سیاست خارجی ،اقتصاد و بهداشت ودرمان موید این نکته است که دکتر روحانی به پیمانی که با ملت بسته و به سوگندی که درمراسم تحلیف یاد کرده ،وفادار است ولی دراین میان یک خلا و یک گسست بسیار مهم در دولت کریمه ایشان احساس می شود و آنهم بحث مطالبات به حق اقوامی است که دل درگروه این آب وخاک دارند.
جناب آقای رئیس جمهور !
همچنان برما مبهم است که شما اقوام را و مطالباتشان را یک فرصت میدانید یا تهدید؟ ولی یقینا بدانید اقوام برای این آب وخاک یک فرصت هستند و پیشانی دفاع از این مرزوبوم بوده وهستند وخواهند بود و اینکه این نظام را از خون وجان خود میدانند وقیام مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن درسال ۵۶ در ثمر نشستن این انقلاب نقشی بی بدیل دارد و همچنان نیز درحفظ وتقویت نظام برآمده ازبطن این ملت درخط مقدم خواهند بود.
مروری بر هشت سال دوران دفاع مقدس ،دلاوریهای مردان دیار ستارخان که خود را سینه چاک مقابل ایادی خودفروخته ضدانقلاب و رژیم بعثی صدام کرده بودند بیانگر عشقشان به این آب وخاک است ،هکذا دلاوریهای مردم نجیب سردشت که بمباران شیمیایی عراق همچنان اثراتش را در وجود این مردم غیور حفظ کرده است یا مردم نجیب کرمانشاه،ایلام ،خوزستان و… این گوشه ای از دلاوریهای اقوام ایرانی است .

دستگاه قضایی اجازه ندهند حیثیت و موقعیت مقام ریاست‌جمهوری یا قوای دیگر مخدوش شود
هم اکنون بخوانید

جناب آقای دکتر روحانی !
مطابات قانونی اقوام از دولت تدبیر وامید در سال پایانی دولت یازدهم ،بعد از گذشت چهار سال از عمر این دولت ،جای هیچ گلایه ای را از سوی دولتمردان ندارد زیرا قصور دراین زمینه متوجه مشاورین فرهنگی و متولیان امور اقوام است که دراین مدت بجای توجه به این مساله ،بسادگی از روی این موضوع گذشته اند.

رئیس جمهور عزیز !
انتظار میرفت بجای اینکه مطالبات اقوام را درقالب مشاور ودستیار این امور پیگیری فرمایید ،معاونتی را هم سطح با معاونت بانوان یا معاونت اجرایی ریاست جمهوری طراحی ،ومطالبات اقوام ایرانی را در آن مسیر دستور پیگیری واجرا صادر فرمایید نه اینکه در حد یک دستیار این موضوع را تقلیل دهید.

سخن بسیار و مجال اندک است ،هرچند باز اقوام اعتمادشان را به دولت تدبیروامید وشخص جنابعالی برای بار دوم نشان خواهند داد ولی امید داریم نسبت به تحقق مطالبات اقوام وتدوین منشور جامع حقوق اقوام مداقه فرمایید .
مطالباتی که میتواند در قالب منشوری همانند منشور حقوق شهروندی و در راستای اجرای اصول ۱۵ و۱۹ قانون اساسی باشد .
تدریس وتحصیل به زبان مادری از ابتدای شروع به تحصیل درمدارس تا سطوح عالیه دانشگاهی
تاسیس فرهنگستان زبان وفرهنگ اقوام ایرانی در تمامی استانها
اختصاص اعتماد نو به نقل از برنامه های آموزشی برای زبانهای مختلفی که درکشورمان اقوام تکلم میکنند در رسانه ملی
احیای بازیهای بومی ومحلی اقوام جهت زنده نگه داشتن تاریخ دیرین شان

عزت دولت مستدام و موفقیت شخص شما آرزوی ماست .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =

دکمه بازگشت به بالا