توضیح سازمان سینمایی درباره بودجه جشنواره فیلم فجر

بعد از حواشی به وجود آمده درباره بودجه جشنواره فیلم فجر سال ۹۶، روابط عمومی سازمان سینمایی در نامه ای توضیحاتی در این‌باره ارائه داده است که به شرح زیر است:

به گزارش اعتماد نو ، عضو محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، آقای احسان قاضی زاده در اعتماد نو به نقل از برنامه «سینما دو» مورخ ۴/۱۲/۱۳۹۵ مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال ۱۳۹۶ عنوان کرد که با اعتماد نو به نقل از برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد. وی به برآورد هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجراشاره و بیان کرد که این جشنواره بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارد که این مبلغ یک چهارم بودجه کل سازمان سینمایی است.

از آنجا که وی در ارائه اطلاعات بودجه سال ۱۳۹۶ دچار اشتباه فاحشی شده و این اشتباه ممکن است برای اهالی سینما و افکار عمومی، شائبه هایی ایجاد کند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

۱- کل بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در لایحه بودجه ۱۳۹۶ حدود ۲۰۱ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۹۳میلیارد تومان بودجه هزینه ای و ۸۳،۹۰۹ میلیون ریال ( حدود هشت میلیارد تومان ) بودجه تملک دارایی های سرمایه ای است. ( صفحات ۲۰۷ الی ۲۰۹ پیوست شماره ۴ لایحه بودجه ۱۳۹۶)

۲- با توجه به صفحه ۲۰۸ پیوست ۴ لایحه بودجه ۱۳۹۶ در ستون اعتبارات سال، مشخص است که کل بودجه حمایت از برگزاری جشنواره‌‌های فیلم فجر ( فجر داخلی ، فجر جهانی) ۱۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که با توجه به هدف کمی آن، یعنی ۲ جشنواره هزینه واحد آن ، در ستون هدف کمی مبلغ ۵میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای هر جشنواره آورده شده است که نماینده محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،جناب آقای قاضی زاده رقم آن را با تأکید و البته به اشتباه ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد. رقم اعلامی توسط نماینده محترم حدود ۱۰ برار بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ است.

دانشجویانِ کارمند در اولویت دریافت وام نیستند/ اعطای وام جهیزیه به دانشجو در صورت تامین بودجه
هم اکنون بخوانید

از نمایندگان محترم انتظار می‌رود با توجه به حساسیت ذاتی امر نظارت و آگاهی آنان از نحوه تفریق بودجه، به نحوی با رسانه ها مخصوصاً صدا و سیما که مخاطبان فراگیر دارد، سخن بگویند که نه تنها واقعیات وارونه جلوه داده نشود، بلکه به امر مقدس شفاف سازی و ارایه اطلاعات درست کمک شایانی شود.

 

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا