پیام های داخلی و خارجی ظاهر شدن اسد به شکل مکرر چیست؟

به گزارش اعتماد نو ،  روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به آخرین تحولات در سوریه به ویژه ظاهر شدن رئیس جمهور این کشور پس از شایعه های بیماری وی پرداخت و نوشت:«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدارهای خود با هیأت های پارلمانی و رسانه ای دیدار کننده از سوریه طی روزهای اخیر را افزایش داد و به نظر ما هدف از این کار دادن دو پیام به داخل و خارج با هم است:

نخست اینکه حالش خوب است و تمام اخباری که در برخی شبکه های اجتماعی درباره شایعه سکته مغزی اش یا سکته قلبی اش منتشر شده هرگز درست نیست.

دوم اینکه وی به گفت و گو با گروه های مسلح سوری که در شهر آستانه صورت گرفت کاملا ایمان دارد و این گفت و گو توسط هم پیمانان روس اش به وی تحمیل نشده است.

 هر کسی سخنان «دیمتری سابلین»عضو کمیته امور دفاعی مجلس دومای روسیه(پارلمان) که امروز ریاست هیأت پارلمانی که با اسد دیدار کرد را به عهده داشت، را دنبال کرده باشد آن چه در بالا ذکر کردیم را می بیند به ویژه آن که دیدار به مانند دیدار نظیر آن با هیأت بلژیکی تصویربرداری شده بود و طی این دیدارها رئیس جمهور سوریه دستان راست وچپش را تکان می داد گویی می خواهد بگوید که وی دچار هیچ گونه فلجی در اثر سکته ها نشده است.

سابلین این واقعیت را زمانی مورد تاکید قرار داد که گفت رئیس جمهور سوریه در سلامت کامل بلکه بسیار عالی به سر می برد و دولتش آماده انجام مذاکرات مستقیم با همه نمایندگان معارضان است و بر نقش نظامی روسیه تاکید کرد و گفت که خون سربازان روس در سوریه بسیار با ارزش است.

پادشاه اردن و محمود عباس به بررسی تحولات فلسطین پرداختند
هم اکنون بخوانید

رئیس جمهور سوریه با این سخنان پاسخ لطف همپیمانان روس خود را می دهد که دخالت نظامی شان در حمایت از دولت این کشور و جلوگیری از براندازی آن را می دهد همانطور که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش از برگزاری کنفرانس آستانه به منظور یادآوری نقش کشورش و فشار بر دولت سوریه به منظور مشارکت بدون پیش شرط در کنفرانس را مورد تاکید قرار داد.بی تردید این اقدام رئیس جمهور سوریه بازتاب مثبتی در مسکو پیدا می کند.

مساله قطعی این است که پیام هایی که اسد می خواست به طرف های داخلی و خارجی برساند، به آنها رسید. گفت و گو با معارضان مسلح که همیشه تروریست توصیف می شدند در عمل در آستانه آغاز شد به طوری که نخستین جلسه آن برگزار شد. لیکن پیام مربوط به سلامت اسد نیز کار خودش را کرد و به شایعه هایی که با قدرت اخیرا پخش شده پایان داد.

 

منبع: جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا