انتخاب کاندیدای واحد اصولگرایان با کیست؟

به گزارش اعتماد نو ؛ روزنامه اعتماد نوشت؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب در فضایی اعلام موجودیت کرد که اصولگرایان متفرق‌ترین حالت ممکن را تجربه می‌کردند و پس از دو شکست مطلق در انتخابات ٩٢ و ٩٤ هر کس در این مجمع الجزایر ناهمگون پرچم وحدت بلند کرده بود می‌خواست خود محور فعالیت‌ها باشد.

استفاده از گسل‌های اختلافی میان گروه‌های متعدد اصولگرا این شانس را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب داد تا بتواند خود را به عنوان چتر گسترده اصولگرایی جا بیندازد. با این حال گروه‌های مختلفی از اصولگرایان هستند که هنوز محوریت این جبهه را قبول نکرده‌اند. مهم‌ترین این گروه‌ها جبهه پایداری است که نه در جلسات آنها شرکت می‌کند و نه سازوکار وحدت‌شان را قبول دارد. جبهه پیروان خط امام و رهبری به دبیرکلی محمدرضا باهنر نیز تنها اعلام حمایت کرده است و هنوز درباره مکانیزم‌های انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب هیچ واکنشی نداشته است. محمدرضا باهنر پیش‌تر اعلام کرده بود که ردای بازیگری در جریان اصولگرا را از تن خارج کرده و سودای کارگردانی دارد. کمال الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان نیز صراحتا گفته بود تنها اعلام حمایت کرده‌ایم و مشغول بررسی چگونگی این حمایت هستیم.

نکته‌ای که جبهه پیروان روی آن متمرکز شده بر اساس همین ناآگاهی از مکانیزم انتخاب کاندیدای نهایی توسط جبهه مردمی نیروهای انقلاب است. نه‌تنها جبهه پیروان بلکه اعضای موثر جبهه تازه تاسیس اصولگرایان هم در فاصله سه ماه مانده به انتخابات نمی‌دانند قرار است چگونه کاندیدای‌شان را انتخاب کنند.

حالا آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز که قرار بود تشکل متبوعش محور وحدت باشد خود از این جبهه تازه تاسیس حمایت کرده است: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موردحمایت کامل علما و روحانیون برجسته است.

ایجاد ظرفیت تولید روزانه بیش از ۳ میلیون بشکه در قطب نفت ایران
هم اکنون بخوانید

در ادامه جلسات اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جلسه منتخبین ائمه جماعات و روحانیون شهر تهران در روز دوشنبه در مسجد امام صادق میدان فلسطین برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رییس هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این جلسه در سخنانی کوتاه به لزوم ادامه حرکت اصیل انقلاب اسلامی و مراقبت از انحراف از آن تاکید کرد و گفت: «ادامه سیاست‌های جاری در بخش‌های اقتصادی و سیاست خارجی و سیاست داخلی و نیز حرکت بسیار کند خط علمی و تشدید آسیب‌های اجتماعی در کشور به‌هیچ‌وجه به سود مردم نیست و ضرورت دارد روند فعلی در بخش اجرایی کشور هر چه زودتر متوقف شود.» در ادامه این جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بر لزوم صبر، استقامت، تقوا و همچنین ارتباطات تشکیلاتی و هدفمند در آینده مسیر اسلام و انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: «برای استمرار حرکت اصیل انقلاب اسلامی، حتما باید از صبر در برابر شداید و دعوت برادران ایمانی به معروف و استقامت و نیز استقرار بر راه خدا و استمرار یک حرکت تشکیلاتی و ارتباطاتی بهره‌برداری کرد.»

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موردحمایت کامل علما و روحانیون برجسته است.
برپایه این خبر این مراسم با حضور بیش از ١٣٠ نفر از منتخبین ائمه جماعات شهر تهران برگزار و در نهایت با برگزاری یک انتخابات، ٢٥ نفر از آنها به عنوان نمایندگان روحانیون و ائمه جماعات مساجد تهران در نخستین جلسه مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا