تاثیر دستور ترامپ بر سفر دانشجویان ایرانی و دارندگان گرین کارت آمریکا

به گزارش اعتماد نو ، دونالد ترامپ شب گذشته با صدور دستوری ورود اتباع هفت کشور مسلمان یعنی ایران، لیبی، سومالی، عراق، یمن، سوریه و سودان به آمریکا را به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق در آورد.

این دستور همچنین ورود همه افراد با عنوان پناهجو از هر نقطه از جهان را به آمریکا ممنوع کرده است.

اگرچه جزئیاتی درباره این دستور هنوز در خروجی وبسایت کاخ سفید قرار نگرفته است اما قاعدتا این دستور باید شامل افرادی شود که برای ورود به آمریکا نیاز به روادید دارند و در نتیجه شامل افرادی که گرین کارت دارند نخواهد شد.

با وجود این، گزارش‌های برخی افراد نشان می‌دهد که ممنوعیت‌هایی نسبت به ورود افراد دارای گرین کارت از جمله ایرانی‌ها به آمریکا به وجود آمده است.

یکی از پایگاه خبریان مقیم آمریکا در توییتر خود نوشته است که گروهی از ایرانیان دارای گرین کارت را از فرودگاه قطر بازگردانده و اجازه پرواز به سوی آمریکا را به آنها نداده‌اند. او همچنین نوشته برخی دانشجویان ایرانی نیز نتوانستند وارد آمریکا شوند.

این پایگاه خبری در مجموعه توییت‌های خود نوشته است که مأموران اجرایی آمریکا درباره اجرای دستور ترامپ دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند چگونه باید با افراد دارای گرین کارتی که تابعیت یکی از هفت کشور مسلمان فوق را دارند برخورد کنند.

این در حالی است توماس اردبرینک، پایگاه خبری نیویورک تایمز مستقر در تهران در توییت خود نوشته است مسئول یکی از آژانس‌های مسافرتی به او گفته که دارندگان گرین کارت مشمول ممنوعیت‌های اخیر دستور ترامپ نمی‌شوند و می‌توانند به آمریکا مسافرت کنند.

بارزانی برای ترک قدرت اعلام آمادگی کرد
هم اکنون بخوانید

دیوید بازرگان، وکیل مهاجرت در آمریکا نیز با تأیید سردرگمی در اجرای دستور ترامپ در توییتر خود نوشته است فرودگاه‌های آمریکایی در حال حاضر برخوردهای متفاوتی با افرادی انجام می‌دهند که به هنگام ورود به آمریکا فرم CBP را پر می‌کنند. این فرم، فرمی است که هر کسی به هنگام ورود به آمریکا باید آن را پر کرده و مربوط به مشخصات او و اموالی است که وارد آمریکا می‌کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که دستور ترامپ تا آن اندازه عجیب است که هنوز مأموران اجرایی آمریکا نیز به خوبی ابعاد آن را متوجه نیستند و این موضوع باعث برخوردهای متفاوت با دارندگان ایرانی گرین کارت آمریکا شده است و تا چند روز آینده که دستورات مشخص‌تری در این باره صادر شود، این وضعیت ادامه خواهد یافت.

منبع: آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا