باید تابوی ریاست‌جمهوری زنان در ایران شکسته شود

به گزارش اعتماد نو  سهیلا جلودارزاده درباره کاندیداتوری زنان و احتمال بازتعریف رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: قبلا آقای‌ هاشمی ‌نیز این مسئله را مطرح کردند و به لحاظ فقهی مخالفت جدی ندیدیم و حتی تاییداتی در این زمینه داشتیم. منتها مسئله‌ای که وجود داشت این بود که خانمی ‌که بتواند مدیریت کشور را برعهده بگیرد تا آن زمان شناخته نشده بود یا از مسیر تجربه عبور نکرده بود.

او تاکید می‌کند:‌ البته این موضوع زن و مرد ندارد، چراکه برخی آقایان کاندیدا و حتی گاهی اوقات رئیس جمهور شدند و خرابی‌های زیادی را به بار آوردند. ولی خانم‌ها هر جا مسئولیت می‌پذیرند به خوبی آن را انجام می‌دهند. برای همین این مسئله باید تاکنون حل شده باشد. ما تاکنون وزیر خانم داشته‌ایم و زنان زیادی بوده‌اند که مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر تصریح می‌کند: این نقص سیستم ماست که تاکنون رجل سیاسی از بین زنان نداشته ایم. درها به روی پست‌های وزارت و حتی معاون وزارت بسته است. به ویژه اینکه الان دیگر نمی‌توانیم بگوییم که دولت از زنان شناخت ندارد چون دیدیم که سومین معاون زن رئیس جمهور هم منصوب شد.

وی درباره احتمال کاندیداتوری زنان در این دوره نیز می‌گوید: این دورنما وجود دارد. خانم دکتر ابتکار دور قبل آمادگی کامل پیدا کرده بود که وارد رقابت شود.

جلودارزاده می‌افزاید: تابوی کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری باید بالاخره روزی شکسته شود و خانم‌ها بتوانند کاندیدا شوند و انشالله در دوره ای هم رای بیاورند.

او البته موافق حمایت اصلاح‌طلب‌ها از یک کاندیدای زن در این دوره نیست چراکه معتقد است همچنان باید از حسن روحانی حمایت کرد. جلودارزاده می‌گوید: این موضوع مطرح است که تغییر رئیس جمهور در این چهارمین سال دوران آقای روحانی به صلاح مملکت هست یا خیر؟ به نظر من در شرایطی که آقای روحانی بسیاری از شکستگی سد بزرگ ویرانی را ترمیم کردند و شرایط برای کار کردن آماده شده است، از نظر اخلاقی درست نیست دوران سختی را یک نفر تحمل کند و وقتی می‌خواهد کارش را به نتیجه برساند، دیگر از او حمایت نکنیم.

فضای بودجه ۹۶ فضای انضباط و شفافیت مالی دولت است
هم اکنون بخوانید

او درباره اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی‌که احتمال کاندیداتوری‌اش نیز مطرح است، و اینکه خانم دستجردی تا چه حد می‌تواند نماینده خوبی برای جامعه زنان باشد نیز می‌گوید:‌ من هیچوقت در مورد خانم‌ها منفی صحبت نمی‌کنم. چرا که وقتی با آقایان مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که وزیر خیلی خوبی بودند مخصوصا که تا آخرین لحظه از حقوق مردم دفاع کردند و کنار گذاشته شدند.

جلودارزاده تاکید دارد که اعلام کاندیداتوری یک زن اصولگرا یک موفقیت برای اصلاح‌طلبان است و می‌گوید: این موضوع نشان می‌دهد ما اصلاح‌طلب‌ها در اهداف اصلاح‌طلبانه خود در خصوص زنان موفق بوده‌ایم. آنها اصلاح شده‌اند.
منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا