سهم بازنشستگان مضایق و تنگناهاست

به گزارش اعتماد نو ، جمعی از بازنشستگان فرهنگی در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس، ضمن انتقاد از بی‌عدالتی و تبعیض، خواستار توجه به وضع معیشتی خود شدند.

در بخش هایی از این نامه آمده است: اگر به واقع نماینده امانتدار و قسم خورده ملت هستید، فریاد تلخ و سیاه دادخواهی بازنشستگان فرهنگی را بشنوید و بررسی کنید که چگونه و بر اساسی فلسفه کدام مکتب دینی، سیاسی و اقتصادی، در گلریزان  توزیع منابع ملی و حاتم بخشی ثروت های کشور، سهم آنها همواره مضایق و تنگناهای طاقت فرسایی بوده که  خشک دستی و سیاست زدگی تصمیم سازان برسر سفره ی زندگی آنها نهاده است.

در ادامه نامه آمده است: اگر مردم را پلکان سهل الوصول صعود بر بلندای بام قدرت و ابزاررایگان فتح قله های سربه آسمان سای شهرت و ثروت برنمی شمارید، دریچه ی شنیدن را بر روی شکوه های مردم بازبگذارید تا بشنوید و قضاوت کنید که چگونه بخش های خاصی از جامعه، سهامداران ویژه و ابدی ثروت های کشور هستند و بساط عیش و عشرتشان مقرر و مسلم است؛ اما بخشی دیگر، مانند فرزندخواندگان سرراهی، همواره دستشان کوتاه است و خرمای خشکیده ی حقوق ابتدایی آنها بر نخیل.

در ادامه این نامه آمده است: جوانی و میان سالی معلمان بازنشسته کشور و خانواده های آنها، در حسرت حداقل های ابتدایی زندگی سوخت و دود آن هم به چشم فرزندانی رفت که گناه کبیره‌شان چیزی جز داشتن خانواده فرهنگی نبوده است.

در پایان نامه بازنشستگان فرهنگی از نمایندگان مجلس خواسته اند در بررسی اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده به ارتقاء سطح معیشتی معلمان بازنشسته توجه کنند و گفته اند: بیش ازاین چشم بر ستم مضاعفی که سالهاست بر فرهنگیان بازنشسته رواداشته شده، به تعمد نبندید.

یک کاپیتان نفتکش: دستور ترک سانچی تنها با اجازه کاپیتان بوده است
هم اکنون بخوانید

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا