کاهش تورم به ۷.۲ درصد در آذرماه

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه گفت : براساس جدیدترین آمارها تورم آذر ماه به هفت و ۲ درصد و تورم نقطه به نقطه از ۶ و ۹ درصد به ۶ و یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش اعتماد نو ،نوبخت در جلسه شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان افزود : از ابتدای سال تاکنون به ۱۸هزار و ۸۲۳ واحد راکد یا نیمه فعال ۱۲هزار و ۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت : تولید نفت نیز به ۲میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است  خرید گندم از کشاورزان هم از ۴ و نیم میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه افزود : برای سال آینده رشد هفت و هفت دهم درصد در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود : بر اساس آمار مجامع جهانی رشد اقتصادی ایران ۶ و ۶ دهم درصد است اما منتقدان داخلی حتی این آمار را  نیز قبول ندارند.

رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه درباره افزایش قیمت دلار نیز گفت : قیمت دلار واقعی نیست و با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزهای انجام شده  قیمت دلار کاهش می یابد و  قیمت دلار در بودجه سال آینده ۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون رئیس جمهور گفت : دولت از ۲ طریق تخصیص اعتبار به طرح های نیمه تمام بخش خصوصی و اختصاص اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سعی بر خروج این واحدها از رکود و افزایش رشد اقتصادی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کرده است.

نشست وزیران خارجه برای نشان‌دادن اجماع تمام اعضای ۱+۵ در رعایت برجام بود
هم اکنون بخوانید

نوبخت همچنین افزود : اعتبارات عمرانی کشور در سال آینده ۱۲ درصد و اعتبارات تملک دارایی برای هرمزگان ۴۸درصد افزایش یافته است.

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا