حکم تعلیق تنها تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب سمنان در پی دعوت از مطهری

به گزارش اعتماد نو مهسا تاجیک گفت: پس از برگزاری اعتماد نو به نقل از برنامه تحقق آرمان‌های انقلاب خاصه در زمینه عدالت و آزادی که با حضور نایب رئیس مجلس آقای علی مطهری برگزار شد، فشارهای دانشگاه بر مجمع اسلامی دانشجویان سمنان، افزایش یافت و مسئولان سعی در تنگنا قرار دادن تشکل و منع فعالیت‌های آن داشتند. به این ترتیب که همت خود را بر عدم صدور مجوز اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این تشکل قرار دادند.

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان ادامه داد: در ادامه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سیاسی با عنوان «مفاسد اقتصادی» ، اعتماد نو به نقل از برنامه «تریبون آزاد» برای روز دانشجو، اعتماد نو به نقل از برنامه «بررسی جنبش‌های دانشجویی»  به مناسبت هفته دانشجو و هم چنین اعتماد نو به نقل از برنامه فرهنگی «تئاتر خیابانی» مجوز صادر نشد تا منع فعالیت به صورت غیر رسمی و غیر عادلانه در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مجمع اسلامی جاری باشد که امروز شاهد صدور حکم منع فعالیت ۳ ماهه برای این تشکل باشیم.

او ادامه داد: افزود پس از آخرین اعتماد نو به نقل از برنامه سیاسی، برخی از مسئولان دانشگاه در جلسات شورای فرهنگی، نماینده تشکل را تهدید به منع فعالیت و توقیف تشکل می‌کردند. در این میان برخی از تشکل‌های دانشجویی  دانشگاه نیز پس از اعتماد نو به نقل از برنامه سخنرانی مطهری به پیشنهاد یکی از معاونت‌های دانشگاه، در جلسه شورای فرهنگی، به طرح دعوی و شکایت علیه مجمع اسلامی اقدام کردند. شکایاتی که به نظر ما هیچگونه مستند و عناوین قانونی نداشت و صرفا گلایه‌ها و استنباط شخصی شکات بود. هیات نظارت به عنوان  مرجع ذی صلاح که بازتاب دهنده داوری عادلانه در جامعه دانشگاهی است، متاسفانه شکایات واصله را پذیرفت.

از منافع شرکت‌هایمان در تجارت با ایران حفاظت می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جلسه هیات منصفه در تاریخ ۲۰ / ۹/ ۹۵  برگزار شد. با استناد به آیین نامه تشکل ها هیات منصفه و هیات نظارت رای خود را نباید در جلسه اعلام  کنند تا پس از جلسه به تصمیم گیری بپردازند و رای نهایی را ظرف مدت سه روز پس از تشکیل جلسه به تشکل اعلام کنند. در حالی که هیات نظارت به خصوص نماینده نهادهای خاص و هیات منصفه در حین جلسه به سوالات نامربوط و تفتیش عقاید متشاکیان پرداختند و آرا خود را در جلسه مواخذه گونه اعلام می‌کردند و سعی بر تحت فشار قرار دادن آنها داشتند و از قرائت دفاعیه ممانعت به عمل می آورند.

تاجیک افزود: پس از طی این روند، حکم از سوی هیات نظارت مبنی بر ۳ ماه توقیف تشکل ابلاغ شد. عنوان حکم ” تبلیغ گروه‌های غیر قانونی” بود که به هیچ عنوان با متن شکواییه تطابقی ندارد و در اعتماد نو به نقل از برنامه مذکور محتوای  کلیپ و فحوای سخنرانی به تبلیغ هیچ گروهی نپرداخته است.

وی تاکید کرد: مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان بر پایه استقلال و اصالت بنا شده و خود را وابسته  به هیچ گروهی نمی‌داند. اما برخی از مسئولان دانشگاه با انتخاب غیر قانونی این عنوان برای حکم ، بیش از اینکه به قانون و اخلاق نظر داشته باشند، به بازیهای لسانی در انتخاب حکم و تخریب چهره  این تشکل با سابقه ۱۸ ساله پرداختند.

دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان تصریح کرد: این تشکل اعتراض خود را به رای هیات نظارت دانشگاه به وزارت علوم و هیات نظارت مرکزی اعلام می‌کند و در مقابل  بی‌اخلاقی و بی‌قانونی می‌ایستد و مقاومت می‌کند.

از نظر عقل، منطق و شرع« پيشگيرى و دفع »ضرورى تر و مؤثرتر از « پيگيرى و رفع» است»
هم اکنون بخوانید

وی درباره واکنش مدیران اصلاح‌طلب استان نسبت به حکم تعلیق تنها تشکل اصلاح طلب دانشگاه سمنان گفت: رونوشت بیانیه و شرح کامل اوضاع و احوال تشکل، متن دفاعیه  و متن اعتراض به رای، برای استانداری فرستاده شده و کماکان در انتظار واکنش استانداری نسبت به این مسئله ناعادلانه هستیم.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سه =

دکمه بازگشت به بالا