سرود وحدت در مرکز فرماندهی اصلاح‌طلبان

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که بی‌شک تشکیل آن یکی از مهمترین دستاوردهای اصلاح‌طلبان در یک دهه اخیر محسوب می‌شود در دور جدید فعالیت خود با آسیب‌شناسی عملکردش در دوران انتخابات مجلس دهم و با حضور برخی چهره‌های جدید عملاً مقدمات حضور پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را آغاز کرده است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از امید ایرانیان، در روزهای ابتدایی فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان جمعی از احزاب با صدور بیانیه‌هایی به دلیل آنچه کم رنگ شدن نقش احزاب نامیدند مخالف تداوم فعالیت این شورا بودند . یک روز صحبت از استقلال شخصیت حزبی کردند و روز دیگر ادامه کار شورای عالی سیاست‌گذاری را با وجود شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان غیر ضروری دانستند.  اما به نظر می‌سرد با گذر زمان و تشکیل چند جلسه از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اکنون تصمیم گرفته‌اند که به مرکز فرماندهی اصلاح‌طلبان با حفظ هویت حزبی خود بپیوندند . میان همهمه اظهارنظرهای متناقض اصولگرایان و تلاش‌های اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی، این می‌تواند خبر خوشی برای اصلاح‌طلبان باشد. خبر خوش انسجامی که شاید حامیان اصولگرایان ماه‌های زیادی است، در انتظار آن هستند. اکنون با همراهی حزب اعتماد ملی و ندای ایرانیان از احزابی که دغدغه‌هایی درخصوص استقلال فعالیت حزبی داشتند با شورای عالی سیاست‌گذاری می‌توان امیدوار بود که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در اردیبهشت سال ۹۶ انتخاباتی باشند که همانند انتخابات مجلس دستاورد ارزشمندی برای اصلاح‌طلبان به ارمغان بیاورد.

فراهانی: نگاه مثبت ندای ایرانیان به حضور در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

حزب ندای ایرانیان به دبیرکلی مجید فراهانی، از جمله احزابی که در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی حضور تأثیرگذاری در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان داشت. هر چند که بیشتر کاندیداهای مورد نظر و پیشنهادی این حزب در انتخابات مجلس دهم مورد بی مهری برخی نهادها قرار گرفتند و رد صلاحیت شدند اما با این وجود، ندای ایرانیان ساز مخالفی با شورای عالی کوک نکرد. اما این بی مهری موجب برخی سوء تفاهم‌ها شد که خیال خام اصولگرایان را مبنی بر عدم انسجام اصلاح طلبان در انتخابات ۹۶، تقویت کرد. البته با عدم حضور ندای ایرانیان در گام‌های ابتدایی شورای عالی سیاست گذاری برای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی انتخابات سال ۹۶ این احتمال از سوی اصولگرایان تبدیل به یک واقعیت شد. اما به هر روی تدبیر ندای ایرانیان و اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، پروژه عدم انسجام را در حد خیال باطلی در ذهن رقیب باقی گذاشت. پیشتر نیز نماینده مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی که در ابتدا منتقد تداوم فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان بود در جلسات اخیر این شورا شرکت کرده بود.

نمایش شبکه موقعیت‌یابی یکپارچه مالکیت (شمیم) در الکامپ
هم اکنون بخوانید

در همین راستا مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان به «امید ایرانیان» گفت: مسائل، مشکلات و بعضاً اختلاف نظرها را می‌توان با گفت و گو حل کرد. از این جهت ما جلسه‌ای با آقای عارف، رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان داشتیم و در آن جلسه به بیان دغدغه‌ها، اختلاف نظرها و بعضاً انتقاداتمان پرداختیم.

فراهانی اظهار کرد: علاوه بر این ما دغدغه‌های خودمان را درباره ساختار شورای عالی سیاست گذاری و نحوه تأسیس این شورا مطرح کردیم. آقای عارف هم ضمن تاکید بر صحت کلیات مطرح شده در جلسه، گفتند که با عدم حضور حزب ندای ایرانیان چیزی حل نمی‌شود و باید با حضور در این شورا، موارد مورد نظر را پی گیری کرد.

 او افزود: آقای عارف بر  حضور جوانان در شورای عالی سیاست گذاری تاکید داشتند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: نگاه مثبتی به موضوع حضور در شورای عالی سیاست گذاری از سوی اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان وجود دارد  و با توجه به این نگاه مثبت سعی می‌کنیم که این تعامل را ادامه دهیم.

جوادی حصار: تعامل خوب اعتماد ملی با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

حزب اعتماد ملی که اکنون در غیاب دبیرکل در حصر خود با جدیت فعالیت خود را گسترش داده است از جمله احزابی است که حضورش در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را با موضوع حفظ استقلال فعالیت حزبی پیوند داده استو دغدغه جدی اعضای این حزب اصلاح طلب است.

محمد صادق جوادی حصار از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در این زمینه به امید ایرانیان گفت: تصمیمی که شورای مرکزی هفته قبل گرفت این بود که اعتماد ملی با حفظ استقلال حزبی‌اش با همه احزاب و گروه‌ها و از جمله شورای عالی سیاست گذاری تعامل منطقی و سازنده داشته باشد.

دولت نتیجه هر تصمیم غیرکارشناسی خود را به قاچاق ربط می‌دهد/ دولتمردان به صورت ناشناس در بازار خرید کنند تا متوجه وضعیت شوند
هم اکنون بخوانید

او ادامه داد: اعتماد ملی تصمیم گرفت که به عنوان یک عنصر حزبی در کنار دیگر احزاب قرار گیرد. اگر هم اختلاف نظر و یا موضوعی باشد، هویت حزبی خود را حفظ می‌کند البته نه به معنای مقابله و مجادله با جمع و تصمیماتش بلکه در این حد که موضع اعتماد ملی شنیده شده باشد.

جوادی حصار یادآوری کرد: ما هیئتی  ۷ نفر در شورای مرکزی تعیین کرده‌ایم که این شورا تصمیم گیری می‌کند که چگونه با شورای عالی سیاست گذاری تعامل داشته باشیم. البته قطعاً بیشترین گرایش به این سمت است که از نزدیک با اعضای شورای عالی سیاست گذاری تعامل داشته باشیم و حتی نماینده ما در شورا شرکت کند.

او تأکید کرد: در موضع کلی  انتخابات ریاست جمهوری آتی اختلاف نظری نیست. البته شورای عالی سیاست گذاری باید تدبیر لازم را بکنند که هر احتمالی را در انتخابات پیش بینی کنند و همه تخم مرغ‌های اصلاح طلبان و اعتدالیون را از الان در یک سبد نگذارند. اما گزینه اول اصلاح طلبان در شرایط کنونی آقای روحانی خواهد بود و ما در این موضع اختلافی نداریم. او در پایان گفت: معتقدیم که اعتماد نو به نقل از برنامه‌های روحانی باید دنبال شود و تیمش باید تقویت شود. چراکه او در شرایط فعلی، خیرالموجودین است. بنابراین در این موضوع ما با مجموعه اصلاح طلبان اختلاف آشکاری نداریم.

سرود وحدت در  مرکز فرماندهی اصلاح طلبان

با برطرف شدن ابهامات از سوی برخی منتقدان شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و پیوستن آنها به قطار اتحاد، مقدمات پیروزی مجددی را فراهم کرده است. پیروزی که البته با توجه به انشقاق زیاد جریان اصولگرا، نه تنها دور از دسترس نیست بلکه گزینه‌ای در دسترس است. اما نیازمند اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و انتخاب راه درست است. راهی که قرار است توسط شورای عالی سیاست گذاری با همکاری احزاب اصلاح طلب نشانه گذاری شود. هر چند که هنوز احزاب اصلاح طلبی هم از پیوستن به قطار در حال عبور شورای عالی سیاست گذاری جا مانده‌اند اما با این روند به نظر می‌رسد که طی ماه‌ها و حتی هفته‌های آتی، خبر خوش پیوستن آنها به شورا شنیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا