حصر و حبس منتقدان و مخالفان هیچ سودی برای نظام ندارد

روز گذشته، دانشگاه کردستان به همت انجمن اسلامی دانشجویان میزبان حجت الاسلام و المسلمین منتجب نیا بود.

به گزارش اعتماد نو، قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان لزوم نظارت و کنترل دائم تمامی ارکان حاکمیت بدون استثنا توسط مردم عنوان کرد : اصلاحاتی که ما از آن دفاع می کنیم و مفاهیم آن ریشه دینی دارد عاملی برای کنترل قدرتمندان و مسئولان از افتادن در ورطه فساد و تباهی و اضمحلال می باشد که به دروغ از سوی مخالفان و اقتدارگرایان به بی دینی و ولنگاری اخلاقی تعبیر می شود . اصلاح به معنی زدودن خرافات , بدی ها , کج رویها و فساد از جامعه و حاکمیت است و نظارت دائم بر ارکان قدرت را بدنبال دارد . لذا افتخار می کنیم که به تبعیت از بزرگان دین و انقلابمان ” اصلاح طلبیم ” .

این استاد دانشگاه در بخشی دیگر از سخنانش با تشریح ضرورت وجود حکومت در جلوگیری از هرج و مرج و برقراری عدالت اجتماعی , تفاوت های حکومت دینی و دین حکومتی عنوان نمود : نظارت و کنترل و قانون مداری و رعایت حقوق همه آحاد ملت و دوری از مداحان و چاپلوسان , از شروط بقای حکومت دینی است و برای جلوگیری از خودکامگی و توهم مسئولان و متولیان حکومت نباید به فردی یا سازمان و نهادی فراتر از قانون و نظارت همگانی ” حقی ” بدهیم .
وی اشاره نمود : در حکومت دینی که اساس آن عقل و منطق و چارچوب آن احکام متقن شریعت است همه شهروندان علی السویه مورد توجه قرار میگیرند و نباید نژاد و زبان و مذهب و قومیت باعث تفاوت و امتیازی ویژه شود .قانون اساسی همه را یکسان دیده و دارای اشتراکات ملی و مذهبی دانسته است .
ایشان ضمن انتقاد از نگاه ” قومیت هراسی ” موجود در بخشی از حاکمیت اعلام داشت : همه اقوام عزیز تعلق خاطر به ایران و اسلام دارند و این علاقه قومی عشق به کشور و رشد وتعالی آنرا مضاعف می کند .نگاه سنگین امنیتی و قومیت هراسی باید از این سرزمین رخت بربندد و همه ایرانیان دست در دست هم برای توسعه همه جانبه کشور تلاش کنند .

کسانی که در دادسراها برخورد نامناسبی با آن‌ها شده، از طریق درگاه دادستانی شکایت کنند
هم اکنون بخوانید

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه حضور اصلاح طلبان و حزب اعتمادملی در انتخابات پیش رو , اعلام کرد : یکی از عرصه های اعلام حضور و نقش آفرینی مردم و تعیین مسیر حرکت سیاسی کشور انتخابات است و برای اصلاح طلبان این مقوله بسیار مهم است . در حال حاضر همه اصلاح طلبان در حال تلاش و رایزنی برای سازماندهی نیروها و تعیین شاخص ها و رصد نیروها برای حضوری قدرتمند و پیروزمندانه در انتخابات هستند . حزب اعتمادملی بعنوان یکی از بزرگترین و موثرترین احزاب اصلاح طلب کشور هم با محوریت استقلال فعالیت حزبی در زمان انتخابات که به نوعی بهار سیاسی محسوب می شود , در تعامل و ائتلاف های سیاسی همگام با اصلاح طلبان در انتخابات آینده حضور می یابد.
منتجب نیا در پاسخ به سوالی در مورد میزان رضایت از عملکرد دولت تدبیر و امید گفت : دولت دکتر روحانی مانند همه دولتهای گذشته نقاط ضعف و قوت دارد و تاکنون گامهای بزرگ و بلندی در سیاست خارجی و اصلاح وضعیت موجود با توجه به خرابیها و ضعف های دولت گذشته برداشته است و بسیاری از خواسته ها و مطالبات جدی مردم را که دغدغه اصلاح طلبان هم بوده مورد توجه قرار داده است و امیدواریم در ماههای پایانی سرعت تصمیمات و رفع گرفتاری مردم بخصوص در مسائل اقتصادی و معیشتی و اشتغال را افزایش دهد .
نماینده سابق سه دوره مجلس در پاسخ به سوال شفاهی نماینده بسیج دانشجویی در مورد حوادث سال ۸۸ گفت : در سال ۸۸ حوادث تلخی برای همه جریانهای سیاسی و مردم اتفاق افتاد و محرومیت ها و مصدومیت ها و گرفتاریهای زیادی پیش آمد که واقعا وقت آن رسیده که دیگر از این مسائل همچون چماقی برای حذف مخالفان و با برچسب هایی چون عامل فتنه , ساکت فتنه استفاده نشود چون دیگرانی هم میتوانند بگویند ” کاسب فتنه ” البته حساسیت های رهبری در این مورد قابل احترام است و اعتقاد دارم که اگر قصد بررسی و واکاوی این حادثه را داریم باید با ریشه های ان و کسانی که آتش این قضایا را با تندروی و هتاکی در مناطرات آغاز کردند و به تحربک طرفداران رقبا پرداختند و دودستگی و انشقاق را در جامعه اسلامی پررنگ کردند نیز توجه کنند و در این زمینه کسانی حق داوری دارند که بی طرف و منصف و عادل باشند و هرکسی را بر اساس قصورش مقصر کنند. بنظرم حصر و حبس منتقدان و مخالفان هیچ سودی برای نظام ندارد و بزودی باید حصر با نظر مثبت بزرگان قوم کم کم برداشته شود .

رفع حصر زهرا رهنورد؟
هم اکنون بخوانید

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی در مورد سخنان رئیس قوه مقننه در پاسخ به رئیس جمهور در خصوص برخورد با مطبوعات عنوان کرد : به اعتقاد بنده این نوع پاسخ و گفتمان بین دو مقام عالیرتبه و در پاسخ به رئیس جمهوری که دومین مقام عالی کشور است و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود , در شان ایت الله لاریجانی نبود و این نوع برخورد خارج از عرف معمول در جمهوری اسلامی است .کیست که نداند منظور دکتر روحانی برخورد با جرائم مطبوعاتی است که از بیت المال ارتزاق می کند و غیر مستقیم زیر نظر رهبری انقلاب است و متاسفانه تبدیل به ” تهمت نامه”و “افترانامه ” و “هتاکی نامه” شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا