تشکیل کارگروه اجرای طرح کهاب

به گزارش ایسنا محمد مهدی میرزایی قمی درباره چگونگی اجرای طرح « کهاب» گفت: اجرای طرح «کهاب» با هدف کاهش، هدایت،انتقال و بازیافت بخارات بنزین از سال ۸۷ تاکنون براساس مصوبات متعدد هیات وزیران توسط وزارت نفت اجرا شده و تحت پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست بوده است. 

وی با بیان اینکه این طرح باید در انبارهای نفت، جایگاه‌های بنزین همچنین تانکرهای حامل سوخت نفت انجام پذیرد، گفت: اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های بنزین در دو بخش مربوط به کنترل و بازیافت بخارات بنزین در محل مخازن سوخت و در محل سوختگیری خودروها انجام می‌شود.

میرزایی قمی با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و سلامت مردم اظهارکرد: بخارات بنزین شامل ترکیبات مختلف از آلی فراراست که می‌تواند علاوه بر آثار زیست‌محیطی بر سلامت کارکنان جایگاه‌های بنزین و انبارهای نفت در وهله نخست، مراجعان به جایگاه‌ها،ساکنان مناطق همجوار جایگاه‌ها و انبارهای نفت تاثیرات سوء داشته باشد. 

وی توضیح داد: از جمله این ترکیبات چهار ترکیب بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن است که سرطان‌زایی بنزن کاملاً به اثبات رسیده است. لذا به منظور پیگیری و نظارت هرچه دقیق‌تر بر موضوع از حیث چالش‌های موجود، علل تاخیر در اجرا و تکمیل طرح کهاب، سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر انجام مکاتبات متعدد با وزارت نفت و سایر دستگاه‌های مرتبط، نسبت به تشکیل کارگروه با عضویت دستگاه‌های مرتبط با موضوع اقدام و مراتب تکمیل طرح را به‌صورت مکرر پیگیری می‌کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست اظهار امیدواری کرد: با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و پیگیری بایسته توسط وزارت نفت و جایگاه‌داران و سایر دست اندرکاران موضوع، بتوان گامی برای جلوگیری از انتشارمواد آلی فرار به محیط زیست برداشته وضمن تاثیر گذاری مثبت بر سلامت محیط زیست و شهروندان، موضوع صرفه جویی در مصرف سوخت نیز محقق شود.

هر ۲ روز یکبار ۳ تهرانی بر اثر تصادف می‌میرد/ اصلاح ۴۸۶ نقطه پرتصادف در تهران در ۱۰ ماه نخست امسال
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا