روز آرام «ملت» با «بمب» و «شعله ور»!

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، شنبه ۱۴ بهمن ماه پایگاه خبریان و عکاسان روز کاری خود در پردیس ملت را با فیلم «شعله ور» حمید نعمت‌الله شروع کردند که در آن امین حیایی نقشی متفاوت را نسبت به بازیهای سالهای اخیرش به تماشا گذاشت.

این فیلم که به مردم سیستان و بلوچستان تقدیم شده است و سال قبل هم متقاضی شرکت در جشنواره بود، به دلیل دیر آماده شدن به جشنواره امسال رسید و روند کند و پرداخت به جزئیات، سریال «وضعیت سفید» نعمت الله را به ذهن متبادر می‌کرد. با این حال با وجود طولانی شدن فیلم، قصه نسبتا خوب به انتها رسید و بیشتر تماشاگران از آن راضی بودند که در نشست پرسش و پاسخ هم این مسئله مشهود بود.

“شعله ور” که پس از “رگ خواب” ساخته شده است، فضایی کاملا متفاوت از آن دارد و هرچه داستان “رگ خواب” زنانه و عاشقانه بود در “شعله ور” وجه مردانه بودن پررنگ است. همچنین ویژگی قابل توجه این فیلم نماهای زیبا از استان سیستان و بلوچستان است که در مقابل فیلمهای تکراری با فضاهای داخلی اتفاقی مثبت در سینمای امروز ایران است.
موسیقی “شعله ور” همانند چند فیلم قبلی حمید نعمت الله توسط سهراب پورناظری با خوانندگی همایون شجریان آماده شده که شجریان فقط در یک قطعه تیتراژ پایانی را میخواند و البته همین هم جذابیت همکاریهای قبلی این گروه را نداشت.

فیلم‌ دوم جشنواره در سینمای رسانه ها «بمب، یک  عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی بود که به بمباران تهران در زمان جنگ می‌پرداخت و داستانی عاشقانه را در در دل بمب باران روایت می کرد.

رونق دوباره گالری‌ها در روزهای نخست بهمن
هم اکنون بخوانید

پیمان معادی و لیلا حاتمی پیش تر نیز در “جدایی نادر از سیمین” فیلم اصغر فرهادی با هم بازی بودند.
در این روز لیلا حاتمی و مادرش زهرا خوشکام در دو فیلم نعمت الله و معادی به طور جداگانه بازی میکردند که لیلا حاتمی در نشست فیلمش حاضر بود اما زهرا خوشکام همچون امین حیایی  به نشست فیلم شعله ور نیامد.

امین حیایی به دلیل بازی در ساخت ایران ۲این روزها جلوی دوربین است.

از ویژگیهای قابل توجه فیلم “بمب” که در زمان پخش، عواملش میزبان عادل فردوسی پور نیز بودند، تصویر فضایی متفاوت از این گونه فیلمهایی است که در سال‌های قبل ساخته شدهاند؛ به طوری که برخلاف آنها تماما زجر، غم و سختی و اشک دیده نمیشود و علاوه بر جلوههای بصری خوب که باعث میشد بمباران های قابل باوری را ببینیم، لحظاتی مفرح و شاد را هم به ببیننده نشان می داد.

محمود کلاری در این فیلم نه فقط به عنوان مدیر فیلمبرداری بلکه به عنوان بازیگر هم حضور داشت.

سانس سوم نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه ها به یک بسته فیلم کوتاه اختصاص داشت که نسبت به دو اکران قبلی مخاطب کمتری را شاهد بود.
تعدای از عوامل این چهار فیلم کوتاه پس از پایان، در نشست پرسش و پاسخ حاضر شدند.

مشکل پارکینگ و بخشی از اینترنت در روز دوم تقریبا حل شده بود،هرچند هنوز دسترسی به اینترنت و حتی تماس های تلفنی به راحتی در تمام طبقات امکان پذیر نیست.
همچنین از جمله نواقص پردیس ملت نبود دسترسی سریع به اورژانس است که در صورت بروز مشکل برای حاضران در پردیس امکان خدمات رسانی سریع وجود ندارد و این مسئله روز گذشته در اتفاقی که برای یکی از اهالی رسانه رخ داد کاملا ملموس بود.

توقیف تئاتری دیگر در کمتر از یک ماه: اجرای «آن سوی آینه» با دستور اداره‌کل هنرهای نمایشی متوقف شد
هم اکنون بخوانید

اما خارج از سینمای رسانهها، آنچه امسال به حاشیههای جشنواره تبدیل شده رای گیری مردمی در برخی سینماهای مردمی است که شیوه اینترنتی آن باعث نقد شده است که برای برخی شفاف نیست و برخی معتقدند این شیوه رای گیری مشارکت گسترده ای را جلب نمی کند.

همچنین در برخی سینماهای مردمی تهران طبق مشاهدات پایگاه خبری ایسنا، برای فیلم ابراهیم حاتمی کیا در یکی از پردیس‌های تهران بلیت کف زمین به فروش رسید و وقتی تماشاگران به داخل سالن راه یافتند، دست کم پنج ردیف صندلی خالی دیدند که در آخر به نشستن روی همانها هدایت شدند این در حالی است که عده زیادی از مردم که در صف مانده بودند از خرید بلیت کف خودداری کردند.

بولتن روزانه جشنواره به همراه پادکستهای رادیویی در کانال تلگرامی جشنواره با ارائه گزارش و خبر منتشر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =

دکمه بازگشت به بالا