پایان قریب‌الوقوع عملیات زمینی اسرائیل در لبنان

پس از اینکه حزب‌الله لبنان ضربات و تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، مسئولان امنیتی این رژیم اعلام کردند که عملیات زمینی در لبنان، طی یک تا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، مسئولان بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اذعان کردند که عملیات زمینی ارتش این رژیم در جنوب لبنان در مراحل پایانی خود قرار دارد. تلویزیون دولتی اسرائیل (کان) به نقل از این مسئولان خبر داد که بر اساس برآوردها، احتمالاً این عملیات طی یک یا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید؛ مگر اینکه در لحظات پایانی تغییراتی به لحاظ عملیاتی و سیاسی رخ دهد.

این مسئولان به ادعای خود افزودند که از منظر نظامی، ارتش اسرائیل توانسته است دستاوردهایی را در خطوط مرزی روستاهای جنوب لبنان به دست آورد و بخشی از زیرساخت‌های حزب‌الله را نابود کند، اما هنوز به روستاهای بین راس الناقوره و مزارع شبعا نرسیده‌اند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه، یک افسر و دو سرباز صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. آمیت سگال، خبرنگار اسرائیلی، گزارش داد که سه سرباز کشته شده، هر کدام ۲۱ تا ۲۲ ساله بوده‌اند. نام یکی از این افراد «باراک یسرائیل» است که فرماندهی یک گروه در لشکر ۱۹۶ را بر عهده داشته است.

بنا بر آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی که معمولاً کمتر از تعداد واقعی است، در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ افسر و سرباز در غزه و لبنان کشته و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. الیور لوی، تحلیلگر مسائل فلسطین در رادیو و تلویزیون اسرائیل، در واکنش به تلفات ارتش این رژیم در مرز لبنان گفت: «کجا هستند کسانی که قاطعانه می‌گفتند حزب‌الله در وضعیت فروپاشی قرار دارد؟ تکلیف سندی که افشا کرده بود، حزب‌الله دیگر نیرویی ندارد، چه شد؟»

نشریه آلمانی: حمله روسیه به یک موسسه نظامی در پولتاوا بوده است
هم اکنون بخوانید

مسئولان اسرائیلی همچنین با ادعای اینکه ارتش اسرائیل آماده است خود را به روستاها برساند، تصریح کردند که در کنار تلاش‌های نظامی، ملاحظات سیاسی نیز پیش از عقب‌نشینی نیروهای ارتش اسرائیل از لبنان وجود دارد. این در حالی است که ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته، بر اساس آمارهای رسمی خود که به‌شدت سانسور می‌شود، به هلاکت ۱۳ افسر و سرباز خود در جریان این درگیری‌ها اذعان کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا