به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس است، هدف از راهاندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در بهار سال جاری از ۵۲۷ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، ۳۳۸ مورد در حوزه اینترنت، ۱۰۸مورد تلفن همراه و اکثراً مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم تلاش خواهد شد، ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی را در این حوزه بهبود دهیم.
پاکدل تصریح کرد: علیرغم عدم کاهش محسوس درخواست ها و حجم شکایات ثبت شده دربهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و فصل پیش، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتورها کاهش داشته و نسبت به SLA مناسب است؛ به طوریکه در فصل بهار میانگین رسیدگی به شکایات کمتر از ۲ روزکاری بوده در حالی که مهلت استاندارد تعیین شده برای پاسخگویی به شکایات (SLA) 10روز است.
بر اساس این گزارش، کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند.
انتهای پیام/