پمپ سیرکولاتور چیست؟ اجزای پمپ سیرکولاتور + راهنما جامع خرید

معمولا همه افراد با پمپ سیرکولاتور آشنا نیستند و به همین دلیل هنگام خرید به مشکلات زیادی برخورد می‌کنند. این نوع پمپ‌ها نیز انواع مختلفی دارد و بیشتر در سیستم‌های پخش کننده برودت و حرارت برای تامین بار برودتی و حرارتی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. به جز نکات خرید، شما باید فروشگاه مناسب و مطمئنی را برای این کار انتخاب کنید تا در صورت به وجود آمدن مشکل با خدمات پس از فروش، مشکلات شما را رفع کند.


همه چیز درباره پمپ سیرکولاتور


قبل از خرید این نوع پمپ ابتدا باید با آن به طور کامل اشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع را اتخاب و در نتیجه خریداری کنید. شاید برایتان سوال شود که معنی کلمه سیرکولاتور چیست، در جواب این سوال باید گفت سیرکوله به معنی گردانیدن است.


 در واقع سیرکولاتور برای گردانیدن آب گرم و سرد داخل سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید این دستگاه نیاز به اطلاعات فنی ندارید؛ اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید کافی است تا با مشاوران سایت سولار مکانیکال تماس حاصل کرده و به طور کاملا رایگان از آن‌ها مشاوره بگیرید.


اگر توجه کرده باشید؛ امروزه سرعت در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است در غیر این صورت تمامی کارها به کندی پیش خواهند رفت. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی، به منظور پمپاژ سیالات با سرعت مناسب از پمپ اب‌های قوی استفاده می‌کنند.


طراحی تمامی پمپ‌های آب به این صورت بوده که با اتصال به مسیر لوله کشی، سیال را با سرعت بیشتری پمپاژ می‌کنند. شما باید برای خرید پمپ آب مناسب به سرعت، حجم، دهانه پمپ، هدف دبی و توجه کنید. یکی از پر کاربردترین پمپ‌های آب، پمپ سیرکولاتور بوده است که بیشتر در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 


چگونه بهترین نوع پمپ را خریداری کنیم؟


برای جواب گرفتن به این سوال، باید به نیاز و شرایط خود نیز توجه کنید. برای مثال: پمپ آبی که برای خانه‌ای با متراژ ۲۰۰ متری خریداری می‌شود با پمپ سیرکولاتوری که برای یک شوفاژ خریداری می‌شود؛ کاملا متفاوت خواهد بود  شما باید با درنظر گرفتن تمامی نکات بهینه، بهترین پمپ سیرکولاتور خود را انتخاب و در نتیجه خریداری کنید.


شما از این پمپ می‌خواهید برای انتقال و جابه جایی سیالات مختلف مثل مواد شیمیایی، سیالات خورنده و اسیدی استفاده کنید در نتیجه باید به جنس بدنه و سایر قطعات توجه ویژه‌ای داشته باشید.در واقع باید جنس آلیاژ به کار رفته با سیال پمپ سازگاری داشته باشد. از این پمپ برای سیرکوله آب گرم و حتی آب سرد استفاده می‌شود در نتیجه باید تمامی اجزا در برابر گرما مقاومت داشته باشند.

مشکل آب شرب شهرکرد بر طرف شد
هم اکنون بخوانید


از مورد دیگر و مهم‌ترین مورد این است که شما باید به نوع شرکت و کشور سازنده پمپ نیز توجه کنید. کمپانی‌ها همه جوره در حال تلاش هستند تا محصولات بسیار جدید و باکیفیتی وارد بازار کنند تا رقبای خود را از جلوی خود بردارند. از بهترین برندهای پمپ آب و پمپ کف کش می‌توان به گراندفوس اشاره کرده. سولار مکانیکال در تلاش است تا بهترین برند و محصولات را جمع کرده و به مشتریان خود بفروشد.


6


اجزای تشکیل دهنده پمپ سیر کولاتور


از مهم‌ترین اجزای این پمپ، می‌توان به الکتروموتور آن اشاره کنیم که به کمک آن می‌توان  انرژی الکتریکی را به جنبشی تبدیل می‌کند. در نتیجه انرزی لازم را برای حرکت پروانه را فراهم می‌کند. هر چقدر قدرت و سطح کیفیت الکتروموتور پمپ آب بالا باشد در نتیجه پمپ بسیار روان‌تر کار خواهد کرد. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید و عرضه الکتروموتور پمپ آب فعالیت می‌کنند و شما در صورت خرابی الکتروموتور پمپ می‌توانید بهترین آن را از یک فروشگاه معتبر و حتی نمایندگی آن خریداری کنید.


اگر الکتروموتور مرغوبی در پمپ به کار برود، میزان مصرف انرژی به حداقل رسیده در نتیجه هزینه بسیار کمتری برای انرژی باید پرداخت کنید. در ادامه به تمامی اجزای پمپ تک به تک خواهیم پرداخت تا شما هنگام خرید از بررسی آن‌ها غافل نشوید.


پروانه


پروانه با چرخش خود، سرعت سیال عبوری را افزایش داده و باعث پمپاژ سیالات با سرعت بیشتری می‌شود. معمولا پروانه‌هایی که در پمپ سیرکولاتور قرار گرفتند از نوع ۴ الی ۷ پره هستند و طراحی آن‌ها با توجه به نوع سیال و نوع پمپ متفاوت خواهد بود.


پروانه به طور مستقیم با سیال برخورد می‌کند و به همین دلیل باید جنس آن از آلیاژ بسیار مرغوب و مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی باشد. به طور معمول جنس این قطعات از برنز، آلومینیوم، استیل، چدن یا تکنوپلیمر است. میزان هد و دبی پمپ به قطر پروانه بستگی دارد و هر چقدر جنس پروانه در برابر حرارت و خوردگی بالاتر باشد، عمر پمپ آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


7


شفت


شفت به شافت نیز شناخته می‌شود. شاید برایتان سوال شود که کارایی این قطعه در پمپ چیست؟ باید گفت کارای آن انتقال نیرو به پروانه و در نهایت حرکت آن است. به طور معمول شفت از جنس استیل بوده و پروانه روی آن نصب می‌گردد.


شفت و موتور به طور غیر مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و به همین دلیل باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. انتخاب جنس شفت اهمیت بالایی دارد. تا اینجای کار باید گفت به قول گفتنی‌ها:  فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه.

امضاهای طلایی حذف می شوند
هم اکنون بخوانید


بلبرینگ


این قطعه به منظور حفاظت از شفت در برابر نیروهای دیگر بوده و در پمپ‌های سیرکولاتور معمولا به صورت بوش ساده قرار می‌گیرد. در نبود بلبرینگ حتما شفت خراب شده و در نتیجه الکتروموتور پمپ آب دچار مشکل خواهد شد. هر کدام از این قطعات اگر دچار مشکل شوند؛ مشکلات بزرگتری را به همراه خواهند داشت. شما باید در صورت خرابی هرچه سریع‌تر به تعمیر آن بپردازید تا مشکلات و خسارات بیشتری بر جای نگذارد.


8


آب بند


این قطعه به منظور جلوگیری از نشتی سیالات و مایعات از کناره‌های شفت به الکتروموتور تعبیه می‌شود. به نظر شما اگر این قطعه وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد. باید گفت اگر سیالات به داخل موتور یا همان الکتروموتور راهی شوند در نتیجه باعث سوختن آن می‌شود. در این صورت برای تعمیر موتور باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید.


آب‌بند بر روی شفت نصب شده و با ان حرکت می‌کند. به طور معمول آب‌بندها از جنس‌های مختلفی درست می‌شوند اما برترین آن‌ها سرامیک و کربن بوده است. در صورت خراب شدن آب‌بند می‌توانید آن را با کیفیت بالا  و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.


استاتور


استاتورها به شکل یک استوانه توخالی طراحی شده و معمولا از جنس آهن هستند. ورقه‌های آهنی کنار یکدیگر قرار گرفته در نتیجه نسبت به یکدیگر عایق هستند. برای حفاظت از سیم پیچ و ورقه‌های استاتور، همگی درون یک پوسته قرار گرفته‌اند.


پوسته


پوسته پمپ معمولا به شکل حلزونی بوده و دارای ورودی و خروجی می‌باشد. آب ورودی از پوسته از پروانه عبور کرده و با سعرت فشار بسیار بالایی به لوله تخلیه منتقل می‌شود. جنس پوسته باید از چدن و آلیاژ زنگ نزن باشد تا دربرابر مواد، حرارت، مقاوت بالایی داشته باشد.


کلام آخر


قطعات داخل پمپ سیرکولاتور شاید بسیار کوچک باشند برای مثال شفت قطعه‌ای بسیار کوچک بوده و اگر دچار خرابی شود، هم به موتور و هم به کل دستگاه آسیب می‌زند. در صورتی که پمپ آب شما دچار خرابی شد باید ابتدا با یک تعمیرکار باتجربه مشورت کرده و کمک بگیرید و سپس در صورت نیاز آن را تعویض کنید.


شما می‌توانید تمامی قطعات را از سایت سولار مکانیکال با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار بالا خریداری کنید. حتی در صورت نیاز می‌توانید از گزینه پرداخت درب منزل استفاده کرده و هزینه آن را درب منزل بپردازید.


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا