چینی‌ها به دنبال صنایع دستی فاخر هستند/ بازار و ذائقه روس‌ها در صنایع دستی در دست بررسی است

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به شناسایی بازارهای جدید برای فروش و صادرات صنایع دستی کشور گفت: چینی‌ها به دنبال صنایع دستی فاخر هستند و سعی داریم بر روی بازار روسیه نیز کار کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود و به گفته مسئولان حوزه گردشگری قرار است از کشورهای پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، عمان، عراق و افغانستان هیات‌های تجاری در این نمایشگاه حضور داشته باشند. با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، حضور هیات‌های تجاری خارجی می‌تواند راه را برای معرفی صنایع دستی به آن‌ها هموار کند. ضمن آنکه بیشتر این هیات‌ها از کشورهای همسایه هستند که بازارهای هدف خوبی برای فروش صنایع دستی ایران به حساب می‌آیند.


پویا محمودیان (معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با اشاره به آنکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید مهمانان خارجی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از غرفه‌ها و سالن‌های بخش سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی انجام گرفته، گفت: قطعا بسیاری از این بازدیدکنندگان افرادی هستند که ممکن است در حوزه هتل‌سازی و خرید صنایع دستی یا سایر بخش‌های مرتبط با گردشگری که می‌توانند خریداران صنایع دستی نیز باشند، فعالیت کنند. قصد داریم با برقراری و ایجاد لینک‌های لازم بین بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان صنایع دستی، راه را برای عرضه و فروش صنایع دستی به خریداران خارجی و البته داخلی هموار کنیم.


او درخصوص برنامه‌هایی که برای صادرات صنایع دستی در دوران پساکرونا در نظر دارند، گفت: گسترش بازارهای صادراتی مدنظر است. قصد داریم صادرات چمدانی و رسمی را افزایش دهیم. در این راستا بازارهایی مانند چین و روسیه را مدنظر قرار داده‌ایم.

ویدئو / نذر خون در ماه محرم
هم اکنون بخوانید


محمودیان با اشاره به امضای سند ۲۵ساله ایران و چین عنوان کرد: ما می‌توانیم از مفاد و ظرفیت‌های این سند برای توسعه و فروش و صادرات صنایع دستی به چین استفاده کنیم. این مهم به ویژه در حوزه کالاهای فاخر و نفیس اهمیت زیادی دارد. باید در حوزه بازارشناسی، صادرات، ذائقه‌شناسی آن‌ها تحقیق انجام دهیم. در این راستا می‌توانیم بر روی بازار کشورهای جاده ابریشم نیز کار کنیم.


به گفته معاون صنایع دستی کشور، بر اساس پژوهش‌های انجام شده در بازار چین می‌توان گفت انواع و اقسام پارچه‌های قلمکار، سرمه دوزی‌ها، هر چیزی که قلمزنی‌های فاخر داشته باشد، کارهایی که با سنگ باشد و فاخر باشد، گلیم‌ها و زیراندازهای فاخر و با نقوشی خاص و زیورآلات فاخر ازجمله صنایع دستی مورد علاقه چینی‌هاست.


محمودیان درخصوص بازار فروش صنایع دستی در کشورهایی که با آن‌ها مراودات خوبی داریم مانند روسیه، نیز گفت: امسال دو طرح پژوهشی در حوزه صنایع دستی مصوب کردیم که یکی از آن‌ها شناسایی بازار روسیه درباره صنایع دستی است. در مرحله نخست باید بازار روسیه را بشناسیم و به جایگاه صنایع دستی در آن پی ببریم. ببینیم چه صنایع دستی، با چه سلیقه‌ای با چه قیمیتی برای چه کسانی باید تولید کرد. طرح‌های پژوهشی تازه در حال انجام است و باید برنامه‌های لازم را اجرایی کنیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا