جای خالی بازاریابی در شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا، حمید بروغنی، سردبیر هفته نامه توسعه بازاریابی با بیان این که متاسفانه تیم متخصص بازاریابی در شرکت‌های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری وجود ندارد گفت  : دانش بنیان ها باید با توجه به حضور رقبا و حفظ مشتریان خود یک تیم متخصص بازاریابی در کنار تیم فنی داشته باشند. 


وی با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان باید بخشی را برای بازاریابی در نظر بگیرند تا رابط تولید و بازار باشد افزود : متاسفانه دانش بنیان ها ترجیح می‌دهند بیشتر هزینه شرکت را صرف توسعه و گسترش محصولات خود کنند و علاقه ای به ایجاد واحد بازاریابی ندارند.


بروغنی بازاریابی محصولات دانش بنیان را برای کشورهای پیشرفته بسیار مهم و بعنوان یک عنصر کلیدی و رقابت پذیر برشمرد و اظهار داشت  : اکثر شرکت‌های دانش بنیانی که در شناسایی اجزای مختلف بازار مشکل داشتند با شکست روبرو شدند .این در حالی است که شرکت‌های با فناوری بالا باید تدابیر ویژه ای را برای محصولات خود در نظر داشته باشند.


انتهای پیام/

تصاویری از مدل جدید نیسان قشقایی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =

دکمه بازگشت به بالا