دردسرهای یک بخشنامه برای آموزش و پرورش/تکلیف برای روشن کردن وضعیت نیروهای اداری و آموزشی

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: اکنون با بلاتکلیفی درباره نیروهای آموزشی و اداری رو به رو هستیم.

وی افزود: اکنون وقتی نیروها وارد نظام آموزشی می شوند، به ظاهر آموزشی و اداری هستند، ولی در بین نیروهای اداری کسانی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ سال ۵۸ می‌توانند از مشاغل آموزشی خارج شده و وارد مشاغل اداری شوند و هر زمان احساس کردند لازم است که برگردند می توانند دوباره به مشاغل آموزشی برگردند.

وی با بیان اینکه این رفت و برگشت میان مشاغل اداری و آموزشی، باعث شده است که نتوانیم به درستی روی نیروهای خود سرمایه گذاری کنیم اظهار کرد: به عنوان مثال نمی توانیم روی یک نیرو به عنوان کارشناس بودجه بلندمدت حساب کنیم و برای ارتقای وی سرمایه گذاری کرده و به او آموزش بدهیم و مطمئن باشیم که تا ۲۰ سال آینده به عنوان کارشناس بودجه باقی می ماند و فعالیت می کند. ممکن است اکنون حضور داشته باشد و تجربه هم کسب کرده باشد، اما بخواهد سه سال بعد به مدرسه برگردد.

وی ادامه داد: لازم است تکلیف نیروهای ۲۳۰ روشن شود که یا اداری باشند یا آموزشی؛ در دولت هم صحبت شده و سازمان اداری و استخدامی هم روی این موضوع اعلام نظر کرده که آموزش و پرورش مکلف شود تکلیف نیروهایش را مشخص کند و این اختیار را به مشمولین بخشنامه ۲۳۰ بدهیم که یک جا را انتخاب کنند. این قول را سازمان اداری و استخدامی به ما داده است که در صورت لزوم، مجوز جذب نیروی اداری را هم برای ما صادر کنند.

تحویل هفته ای ۳۰۰ هزار کارت ملی هوشمند به ایرانی ها/سرعت در تحویل کارت ها با تامین بدنه
هم اکنون بخوانید

وی با تاکید بر اینکه باید یک بار برای همیشه این کار انجام شود، زیرا یک امر اجتناب ناپذیر و یک الزام است، با اشاره به شمار نیروهای اداری گفت: از مجموع ۴۰ هزار نیروی اداری، کمتر از ۵۰۰۰ نفر اداریِ صرف هستند و مابقی طبق بخشنامه ۲۳۰ کار می کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا