محمدرضا سیفی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به برخی چالشهای پیش روی مدارس عشایری اظهار کرد: یکی از دغدغههای بزرگ ما مربوط به ۳۰۰۰ مدرسه سیار عشایری است و امیدواریم محل تحصیل دانش آموزان عشایری به روزرسانی و تبدیل به احسن شود.
وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وعدههایی در این باره به ما داده اند. از جمله مهمترین معضلات ما کانتینرها و کانکسها هستند که لازم است در کنار آنها سرویس بهداشتی تعبیه شود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کانکس ها فرسودهاند گفت: کانکس ها زمان مصرفی دارند که زمان مصرف شان گذشته است. مدرسه کانکسی باید به گونهای باشد که همه امکانات مانند پنل خورشیدی، صاعقه گیر، سرویس بهداشتی و تابلوی هوشمند را در خود داشته باشد.
سیفی ادامه داد: چنین کانکس هایی برای عشایر، بهتر از مدرسههای ثابت و آجری هستند. برای ساخت سرویس بهداشتی اعلام شد که ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری تصویب و اختصاص داده شده که امیدواریم اجرایی و مدرسههای کانکسی نیز به روز شوند.
وی به موضوع کمبود معلم عشایری نیز اشاره کرد و گفت: کمبود معلم در آموزش و پرورش عشایری همانند بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و شامل حال ما هم می شود با این تفاوت که محرومیت دانش آموزان مناطق محروم از نیروی انسانی باکیفیت،با توزیع نادرست نیروی انسانی بیشتر میشود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: متاسفانه نیروهای نابلد و تعلیم ندیده به ویژه سرباز معلمان را برای دانش آموزان عشایر می فرستند. این در حالی است که در کشورهای پیشرو آموزشی در جهان، بهترین و کارآمدترین معلمها را به مناطق محروم می فرستند و اینها از لحاظ عدالت آموزشی از ما جلوتر هستند. صرفا پوشش تحصیلی ملاک نیست، بلکه کیفیت آموزش هم مهم است.
انتهای پیام