به گزارش ایسنا، روزنامه فونکه میدین گروپ به نقل از دی یِردری اوبرایان، نایب رییس ارشد بخش خرده فروشی و مردم اپل نوشت: این شرکت در سطح جهانی حدود ۵۰۰ فروشگاه را اداره میکند که شامل ۱۰۰ فروشگاه در اروپاست. فروشگاههای فیزیکی به مردم فرصت می دهند فناوری جدید را تجربه کنند، سوال بپرسند و در ورکشاپ محصولات اپل شرکت کنند. در سایت آنلاین مردم می توانند اطلاعات زیادی درباره محصولات به دست بیاورند اما در فروشگاه می توانند آنها را لمس کرده و از نزدیک ببینند. اپل قصد دارد فروشگاههای بیشتری را راه اندازی کند.
پاندمی ویروس کرونا فشار بر بسیاری از شرکتهای خرده فروشی را تشدید کرده است. این شرکتها از یک سو برای مدیریت فروشگاههای پرهزینه و از سوی دیگر تغییر جهت به سمت فروش آنلاین دست و پنجه نرم میکنند. شماری از شرکتهای بزرگ به زانو درآمده یا به کاهش شمار فروشگاههایشان اقدام کرده اند. گروه انگلیسی آرکادیا که مالک فروشگاههای زنجیره ای فشن تاپ شاپ است در نوامبر دچار فروپاشی شد در حالی که رقیبش جان لوئیس پارتنرشیپ شماری از شعبه هایش را تعطیل کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل امسال اعلام کرده که حدود یک میلیارد یورو (۱.۲ میلیارد دلار) در مونیخ برای ساخت مرکزی برای طراحی تراشه رایانه سرمایه گذاری خواهد کرد.
انتهای پیام