اعلام آمادگی پست برای ارائه سرویس‌های اطلاعاتی به آبفای کشور

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانبازامروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت ملی پست با بیان اینکه مفهوم دولت این است که شرکت‌ها هزینه‌ها را کاهش داده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: شرکت دولتی آب و فاضلاب کشور و شرکت ملی پست می‌توانند اطلاعاتی را که برای جمع‌آوری آنها هزینه صرف شده، با هم به اشتراک بگذارند تا مردم نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: امکان این وجود دارد که این طرح در قالب پایلوت در برخی نقاط کشور تجربه شود سپس به کل کشور تعمیم داده شود و مشترکین بتوانند از زیرساخت‌های پست نیز استفاده کنند.

جانباز با بیان اینکه در دولت باید ارتفاع دیوارها کم شده و تجارب مبادله شود، اظهار کرد: این اتفاق منجر به خدمات‌رسانی بهتر به مشترکین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ر سطح استان‌ها، کارگروه مشترکی تعریف که سطح اجرای تفاهم‌نامه در استان‌ها مشخص شود، گفت: نمایندگانی تعیین شوند که در بازه زمانی سه ماهه میزان تحقق تفاهم‌نامه را رصد کنند که منجر به این خواهد شد که حتی به انعقاد تفاهم‌نامه به عملیات برسیم و همچنین اگر نیازی به بازبینی بود انجام شود.

جانباز با اعلام اینکه آبفای کشور در آستانه یک رویداد بزرگ در خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکین است، گفت: مرکز پایشی زیرساخت آماده شده که در یک هفته آینده نیز برگزار خواهد شد و براساس آن اطلاعات مشترکین به واحد ۱۲۲ و سامانه ملی CRM داده می‌شود و تا یک هفته آینده رونمایی خواهد شد.

چالش جدید تولیدکنندگان در پی ابلاغیه جدید سازمان استاندارد
هم اکنون بخوانید

اعلام آمادگی پست برای ارائه سرویس‌های اطلاعاتی به آبفای کشور

همچنین در این مراسم رمضانعلی سبحانی‌فر – مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار کرد: شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت ۱۲۰۰ دفتر پستی و ۲۰۰۰ دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه حاصل تکمیل بانک اطلاعاتی در شرکت پست بخش GINES و بهره‌برداری مشترکان آب است، گفت: GINES و آدرس‌های مکان محور یکی از ضرورت‌های کشور است که در این بانک اطلاعاتی مکان محور تهیه می‌شود و همه به این بانک برای خدمات‌دهی و خدمات‌گیری متصل می‌شوند ضمن اینکه برای کاهش برخی هزینه‌ها نیازمند این بانک هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این تفاهم‌نامه منجر به جلوگیری از سوءاستفاده و ایجاد شفافیت بیشتر در جامعه می‌شود، اظهار کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی منجر به تصمیم‌گیری‌های درست‌تر خواهد شد. کد پست می‌تواند به سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه اطلاعات ارائه دهد که مشترکین پرمصرف آب و برق در کدام نقطه مستقر هستند تا بتوان اعتماد نو به نقل از برناهم‌ریزی درستی برای کشور داشت.

وی افزود: این تفاهم‌نامه منجر به تکمیل اطلاعات نقشه‌های آبفا و همچنین تکمیل کننده کدگذاری پست خواهد بود، کدگذاریها می‌تواند اطلاعات آبفا را دقیق‌تر کرده و بهره‌برداری‌ها را افزایش دهد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه در بخش شفافیت در بخشی از کارها دولت مکلف کرده و اجازه داده که دستگاه‌های دولتی برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم می‌توانند کارهای خود را برون‌سپاری کرده و به بخش‌های دیگر واگذار کنند، ادامه داد: در اعتماد نو به نقل از برنامه ششم، واگذاری خدمات توسط دستگاه‌ها به دفاتر پستی و ICT و دفاتر پیشخوان برون‌سپاری می‌شود.

دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت ۱۲۰۰ دفتر پستی و ۲۰۰۰ دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند، گفت: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه حلقه ارتباطی بین پست، شرکت آبفا و مردم برقرار خواهد شد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =

دکمه بازگشت به بالا