سعید بشرخواه روز شنبه ۲۵ بهمن ماه در نشست مسئولان و کارگزاران تأمین اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی نه تنها به کاهش هزینههای سازمان منجر میشود بلکه بیش از آن سهولت و راحتی ارائه خدمات را برای بیمهشدگان فراهم میآورد.
وی تصریح کرد: بستر صدور نسخه الکترونیکی با همکاری مدیریت درمان در سطح استان فراهم شده و از اول اسفندماه بیمهشدگان، مستمریبگیران، بازماندگان آنها همچنین افراد تبعی بدون دفترچه تنها با ارائه کارت ملی و یا شناسنامه میتوانند از خدمات نسخه الکترونیکی بهرهمند شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این بوده تا در سامانه سازمان تأمین اجتماعی برای مشمولان سازمان استحقاق درمانی را تعریف کنیم تا پزشکان در نسخهنویسی دچار مشکل نشوند که در فرآیند این کار اطلاعرسانی و همچنین پردازش اطلاعات به شکل روزانه انجام خواهد شد.
بشرخواه افزود: پزشکان با دریافت اطلاعات فرد بیمه شده به راحتی میتوانند نسخههای الکترونیکی را ارائه کنند که البته در این زمینه مقدمات و تسهیل کار نیز به وجود آمده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پزشکان با احراز هویت فرد مراجعهکننده نسخه الکترونیکی خواهند نوشت و چنانچه سامانه قطع باشد، در سرنسخهای که برای پزشکان تعریف شده ضمن نام بردن بیمه شده و تاریخ ویزیت و همچنین ثبت کد پیگیری باید نسخه را تحویل فرد بیمه شده دهند.
بشرخواه اضافه کرد: این فرآیند نه تنها هزینه صدور، تمدید و تعویض دفترچه را به حداقل میرساند بلکه از صرف بیش از دو میلیارد تومان منابع در این زمینه جلوگیری کرده و به نوعی این کار به نفع سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.
وی بیان کرد: ما در حال حاضر سالانه برای تمدید، تعویض و صدور دفترچه بیمهشدگان برای کارگزاریها دو میلیارد تومان پرداخت میکنیم که با فرآیند حذف دفترچههای کاغذی تأمین اجتماعی این هزینه دیگر صرف چنین زیرساختهایی نخواهد شد.
بشرخواه ادامه داد: با هماهنگی بیمه مرکزی و همچنین ثبت احوال و سایر نهادها در کنار پوشش بیمه تکمیلی برای بیمهشدگان و افراد دارای دفترچه تأمین اجتماعی، زمینهای فراهم خواهد آمد تا ارائه خدمات الکترونیکی برای بیمهشدگان سرعت بیشتری گرفته و کمترین بار مراجعات را شاهد باشیم.
وی به اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی از ۱۵ آبان ماه اشاره کرد و گفت: هر هفته یک یا دو خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه میشود که تأثیر آن قطعا به کاهش مراجعات و روند سریع خدمترسانی همکاران ما در بخش حضوری منجر میشود.
بشرخواه اظهار کرد: در قالب این طرح ۳۰ خدمت سازمان غیرحضوری شده تا بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعات کاهش پیدا کند که این امر در ارائه خدمات کیفیتر تأمین اجتماعی در سایر حوزهها کمک خواهد کرد.
وی میزان مراجعات کشوری به سازمان تأمین اجتماعی را ۹۶ میلیون بار سالانه اعلام کرد و افزود: با کاهش ۷۰ میلیونی این مراجعات قطعا سرویسدهی همکاران ما برای بیمهشدگان در سایر بخشها افزایش مییابد و به نوعی سعی بر کم شدن دغدغه کادر سازمان تأمین اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل در پایان تصریح کرد: ارائه خدمات غیرحضوری نه تنها به شفافیت بیشتر کمک خواهد کرد بلکه بیمهشدگان با مراجعه به سامانه تأمین اجتماعی و دریافت کد رهگیری در هر زمان میتوانند از خدمات غیرحضوری این سازمان در حوزههای مختلف استفاده کنند.
انتهای پیام