محسن حاجی میرزایی امروز (پنج شنبه-۹ بهمن ماه) در بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان در جمع پایگاه خبریان، اظهار کرد: مرکز تحقیقات معلمان مرکزی خلاق و پرکار است که با جدیت در حال فعالیت است. تا قبل از کرونا اقدامات مهمی در این مرکز انجام شده که با شیوع ویروس کرونا، فعالیت ها با جدیت و شتاب بیشتر در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه فعالیت های مرکز تحقیقات، در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، انجام پژوهش های فرهنگی و آموزشی و تقویت توانمندی های معلمان است، افزود: در این مرکز محتوای آموزشی تهیه و تولیدات این مرکز در سراسر کشور استفاده می شود.
وزیر آموزش و پرورش گام مهم در این مرکز را تلفیق بین محتوای آموزشی و واقعیت های زندگی مردم عنوان کرد و گفت: هرچه محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش آموزان باشد، درس عمیق تر خواهد شد و شوق یادگیری بیشتر می شود و اهداف تعلیم و تربیت بهتر محقق خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حاجی میرزایی ادامه داد: در کنار تمام محدودیت های موجود و دشواری های شیوع ویروس کرونا، این فرصت را پیدا کردیم که از این طریق ارتقای کیفیت آموزشی داشته و محتوای مطلوب و با استاندارد کافی را در اختیار همه دانش آموزان قرار دهیم. همچنین بتوانیم از این طریق به توانمندی معلمان اقدام کنیم.
وی در پاسخ به وضعیت معلمان خرید خدمات و مشکلات آنها، تصریح کرد: سیاست ما توسعه مراکز خرید خدمات نیست. اما در مورد این بخش ها امسال اصلاحاتی در بخش نامه انجام شد.
حاجی میرزایی توضیح داد: یکی از مشکلات این دسته از معلمان حقوق ناکافی آنها و اینکه ۲۴ ساعت خدمت آنها بر اساس قانون کار محاسبه نمی شود و نیمه وقت محسوب می شد. امسال اصلاحاتی انجام دادیم و قرار است ۲۴ ساعت خدمت آنها تمام وقت محسوب شود و این موضوع می تواند یک اتفاق مهم در حقوق این معلمان باشد.
وزیر آموزش و پرورش همچین گفت: تاکید ما این است مجموعه هایی با این معلمان قرارداد ببندند که از توان مالی لازم برخوردار باشند و با تاخیر در پرداخت حقوق ها مواجه نشوند.
وی با تاکید براینکه در تلاش برای بهبود شرایط کاری این دسته از معلمان هستیم ابراز امیدواری کرد با اصلاحات جدید وضعیت آنها بهتر شود.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری و وضعیت آن در شرایط بحران کرونا، گفت: اصل ما بر سلامت دانش آموزران است، اما معتقدیم که سلامتی تنها با کرونا تهدید نمی شود و سلامت روانی جسمی و اجتماعی دانش آموزان با دوری از مدرسه نیز تهدید می شود که یک تهدید خاموش است.
حاجی میرزایی تاکید کرد: ترجیح ما این است که تا جایی که مسئولان بهداشتی کشور اجازه می دهند فعالیت ها در مدارس حضوری باشد و در جایی که امکان پذیر نیست از شیوه های آموزش غیرحضوری استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه ارتباط دانش آموز و مدرسه نباید قطع شود، خاطرنشان کرد: پیوند دانش آموز و مدرسه باید برقرار باشد. مدارس ما آماده خدمت هستند، خانواده ها می توانند بر اساس صلاحدید خود از خدمات مدارس بهره گیرند.
انتهای پیام