به گزارش ایسنا، در حالی که برخی کارشناسان صنعت خودرو مخالف واردات کامیونهای دست دوم هستند اما برخی دیگر معتقدند که با اجرای طرح واردات کامیونهای دست دوم، علاوه براینکه مشکل کمبود کامیونها را تا حدودی برطرف خواهد کرد، مصرف سوخت نیز کاهش یافته و قیمت کامیونهایی که به دلیل کمبود خودروهای سنگین، به شدت افزایش پیدا کرده لست، کاهش خواهد یافت.
براین اساس، گمرک جمهوری اسلامی ایران بخشنامه مجاز بودن ترخیص کامیونهای دست دوم وارداتی را با هماهنگی سازمان راهداری و حملونقل جادهای را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.
در متن نامه علی وکیلی- مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه خطاب به کلیه گمرکات اجرایی کشور آمده است:
” پیرو بخشنامههای شماره ۹۹/۱۰۰۳۵۳۶ تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ و شماره ۱۳۶/۸۶۴۹۶۱ مدر تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و شماره ۱۴۳/۹۰۹۱۹۶ در تاریخ دوم آبان ۱۳۹۹ این دفتر، به پیوست تصویر نامه ۱۲۳۷۸۴/۷۱ تاریخ مورخ ۸ آذر ۱۳۹۹ سازمان راهداری و حملونقل جادهای وزارت راهوشهرسازی، موضوع ترخیص کامیونهای بند “ث” ماده ۳۰ قانون احکام دائمی اعتماد نو به نقل از برنامههای توسعه کشور و دستورالعمل واردات کامیونهای حداکثر ۳ سال کارکرده از محل تصویب نامه شماره ۸۷۶۱۵/ت ۵۵۲۸۴ه تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۷ هیات محترم وزیران ارسال و اعلام میدارد ترخیص کامیونهای وارداتی، پس از اخذ ثبت سفارش و با اسقاط نمودن حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده یا تاییدیه مکتوب سازمان مذکور مبنی براثبات کامیون توسط وار دکننده صورت پذیرد.
خواهشمند است دستورفرمایید با رعایت کامل مقررات اقدام نمایند. مسئولیت حسن اجرای بخشنامه با بالاترین مقام اجرایی گمرک مربوطه است. “
انتهای پیام