شیوع فزاینده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ در شرایط سخت و پیچیده هستم

شیوع فزاینده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ در شرایط سخت و پیچیده هستم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان ناشی از کرونا در این استان به ۲۳۸ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۰۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۲۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۵۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۵۳ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، دنا و چرام و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.
دکتر یزدان‌پناه تصریح کرد: با همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در شرایط سخت و پیچیده ای هستیم. بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید بیش از پیش افزایش یابد.
وی ادامه داد: روند ابتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون سراسر کشور به طرز فزاینده ای افزایش یافته و این استان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: تنها راه کاهش آمار مبتلایان و فروکش کردن شیوع بیماری، همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، حضور نیافتن در دورهمی ها و اجتماعات، حضور پیدا نکردن در مکان‌های شلوغ و پرخطر و فضاهای سربسته و وجود تهویه مناسب در محیط کار و خانه است. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدان‌پناه بیان کرد: همچنین افرادیکه در قرنطینه هستند نباید تا دو هفته از شروع علائم محل قرنطینه را ترک کنند.
انتهای پیام

همکاری بیش از ۲۶ دستگاه دولتی و خصوصی در امر راهبری مهارت آموزی سربازان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا