سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز شنبه چهارم مرداد ماه در نشست خبری با پایگاه خبریان افزود: متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج مرکز استان در حوزه ترافیک مشکلات زیادی دارد بطوریکه با فقر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی خیابانها، چراغ راهنمایی ،زیرگذر و روگذر عابر پیاده و پارکینگ عمومی داریم.
وی با بیان اینکه رسانهها همیشه یار و یاور ما بوده است، اظهارکرد: رسانهها در پیشبرد اهداف پلیس، کمک کار ما هستند و نقش مهمی دارند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه قضا خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان این طرح اجرا میشود و با خودروهای که تخلفاتی از قبیل سرعتهای غیرمجاز، حرکات خطرناک، دستی کشیدن و… دارند، برخورد قانونی میشود. و در این مدت اجرای طرح ۱۴۵خودرو به دلیل این تخلفات متوقف شدند.
خوشوقت عمدهترین تخلفات این خودروها را دور دور کردن، دستی کشیدن و سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: این خودروها عامل بی نظمی و سلب آسایش و امنیت از مردم بودند. برای این تعداد خودرو پرونده تشکیل و سپس به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در راستای همین طرح ۱۴موتور سیکلت متخلف و ۲۰ خودروی فاقد پلاک متوقف شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه مسئولان به ترافیک، دغدغه مند و مسئولیت پذیر نیست عنوان کرد: همه امکانات، مراکز درمانی، خدماتی، کلینیکها و مطبها در مرکز شهر و یک خیابان و نقطه هستند. ما مصوب کردیم که بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جابجا شود اما چرا این مصوبه اجرا نشده است، نمیدانیم.
خوشوقت گفت: سالانه تعداد زیادی خودرو به خودروهای استان اضافه میشود. ۴ هزار خودرو امسال به تعداد خودروهای استان اضافه شد که نو پلاک هستند اما زیرساختهای ترافیکی متناسب با این افزایش نیست.
وی افزود: با وجود این حجم خودرو، اما خیابانها و معابر ما تعریض نمیشوند و نبود پارکینگ عمومی بر معضل ترافیک افزوده است. وقتی پارکینگ عمومی و زیرساختهای ترافیکی نباشد، توقف خودروها به شکل دوبله و گاهاً سوبله وجود دارد، وقتی پارک عمومی و زیرساختهای مناسب نباشد که مردم استفاده کنند، قاعدتاً خودروها هم توقف میکنند و پلیس که نمیتواند همه خودروها را اعمال قانون کند چرا که ما هم امکانات و نیروهای لازم را نداریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ترافیک در خیابان فردوسی یاسوج (چهارراه سینمای قدیم تا هجرتها) تصریح کرد: در این محدوده ترافیک زیادی داریم، متأسفانه نبود علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی معابر و مشخص نبودن جایگاه عابرین پیاده به ترافیک این منطقه افزوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده نکردن مردم از حمل و نقل عمومی نیز بر مشکلات ترافیک افزوده است، مردم از حمل و نقل عمومی استقبال نمیکند و عصرها میبینیم که اکثر خودروهای شخصی با تک سرنشین عبور و مرور میکنند.
خوشوقت تاکید کرد: ما ناوگان عمومی خوبی نداریم، تعدادی اتوبوس داریم که آن هم در اختیار دانشگاهها است، میدان شهدای نیروی انتظامی بیشترین حجم مسافران را دارد که عامل ترافیک هفت شهدا و هفت تیر می شود.
وی گفت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حمل و نقل عمومی آن باید قویتر باشد. اما متأسفانه ما تنها مرکز استان هستیم که حتی خط ویژه نداریم، تعریض و خط کشی معابر انجام نمیگیرد، خط ویژه اتوبوس نداریم، خیلی از تقاطع ما چراغ قرمز ندارد. چراغ زرد در چهار راهها نداریم که این اشتباه است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حتماً باید سه ثانیه بعد از چراغ سبز، چراغ زرد داشته باشیم به منظور تخلیه تقاطعها از خودروها، اما میبینیم که از چراغ سبز یک مرتبه به چراغ قرمز میرویم. در بعضی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد چراغ سبز چشمک زن دیدهام که در هیچ جای دنیا وجود ندارد!
سرهنگ خوشوقت ادامه داد: به طور کلی سیکل و شکل چراغ قرمزهای ما مشکل دارند و این چراغ قرمزها قدیمی هستند، و باید مهندسینی که فن و تحخصص کار را دارند این چراغ قرمزها را نصب کنند که در استان ما یک برق کار ساده این کار را انجام میدهد. برق کار ساده نمیتواند، چراغراهنمایی و رانندگی را نصب و تنظیم کند بلکه باید هوشمند و سه زمانه باشند و در همه جای دنیا اینگونه است.
وی گفت: شهرداری یاسوج در باره محل چراغها با ما مشاوره میگیرند، اما برای زمان بندی با ما هماهنگ نمی کنند و چراغها به روز و مدرن نیستند، نیازمند گروه متخصص برای نصب این چراغها هستیم و چراغهای فعلی مورد تأیید پلیس نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به وعده چندین ساله مسئولان در خصوص اجرای پروژه پایش تصویری گریزی زد و تاکید کرد: سالهاست که مسئولان ترافیک شهر یاسوج و استان میخواهند، که مرکز پایش تصویری معابر و خیابانها را در مرکز استان راه اندازی کنند، اما هیچ خبری از آن نیست، من نمیدانم دلیل این همه اهمال کاری چیست. مسئولین باید در این باره پاسخگو باشند.
سرهنگ خوشوقت اظهارکرد: آینده شهر یاسوج به لحاظ ترافیکی به دلیل این همه حجم مهاجر پذیری، گردشگر پذیری و مسافر، نگران کننده است و باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی مجموع تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۴ ماهه امسال گفت: این موفقیت به دلیل مشارکت مردم، رسانه ها و تلاش همه جانبه همکاران ما بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت ۶ فوت ناشی از تصادفات در سطح شهرهای استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یا کاهش نداشته است که ۷۰ درصد از این فوتی ها را عابران پیاده تشکیل می دهند.
خوشوقت گفت: بیشتر عابران پیاده فوت شده در تصادفات استان مربوط به شهرهای یاسوج و گچساران بوده اند. بیشتر در بلوارهای شهید هرمز پور و رجا یاسوج و بلوار ولی عصر(عج) گچساران بودند.
وی بیان کرد: علت این مساله عدم توجه کافی حین رانندگی و سرعت غیرمجاز بوده است.
انتهای پیام