آموزش مهارتی؛ الگویی برای سوق دادن مدارس به این سمت

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی صبح رویش ویژه کودکان کار در محله دروازه غار در جنوب تهران، پس از تشریح فعالیت قسمت‌های مختلف مجتمع توسط مسئولین مدرسه و گفتگو با برخی دانش آموزان، اظهار کرد: هدف مهم تعلیم و تربیت این است که افراد آماده زندگی کردن شوند همه آنچه ما به آن نیازمندیم از طریق کتاب‌های درسی حاصل نمی‌شود بلکه بخشی از نیازها باید از طریق کشف مهارت‌های لازم محقق شود.

وی افزود: این مجتمع اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بسیار خوبی برای کودکان تدارک دیده است تا درس ورزی آن‌ها و توانمندی‌های ساخت ‌و سازشان ارتقا پیدا کند و ظرفیت اجتماعی و قدرت حل مسئله در آن‌ها افزایش پیدا کند به‌طوری‌که بتوانند روابطشان با دیگران را تقویت کنند.

وزیر آمورش و پرورش خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنیم همه مدارس ما به سمت آموزش‌های ترکیبی بروند تا دانش آموزان تلفیقی از دانش و مهارت و افزایش ظرفیت‌ها را تجربه کنند.

وی ادامه داد: مطلوب ما این است که همه مدارس بتوانند افراد را برای زندگی کردن آماده کنند این روش به دانش آموزان هویت، استقلال، قدرت سازندگی، اعتمادبه‌نفس، ارتقای شخصیت و … می‌دهد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: الگویی که در مجتمع آموزشی مهارتی صبح رویش وجود دارد ظرفیت خوبی است و معتقدم مدارس باید به این سمت بروند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: آموزش‌وپرورش در قبال بچه‌های کار هر حمایتی نیاز باشد انجام می‌دهد البته دستگاه‌های متعددی هستند که این کودکان را حمایت می‌کنند ما نیز در کنار سایر مجموعه‌ها نقش خود را ایفا خواهیم کرد.

خطر موج دوم شیوع کرونا در صورت بی‌توجهیِ جوانان به قوانین فاصله‌گذاری
هم اکنون بخوانید

شایان‌ذکر است؛ مهارت‌کده‌های؛ فنی، چوب، صنعتی چوب، لوله‌کشی، فضای سبز، صحافی، جوشکاری و سخت‌افزار، مهارت کده چندمنظوره، خیاط‌کده، جوان‌کده، مطبخ‌کده، رایان‌کده، هنرکده، دهکده از جمله بخش‌هایی بود که وزیر آموزش و پرورش از آن بازدید کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا