نحوه واگذاری غرفه‌های بازارچه‌های خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار

به گزارش ایسنا، زهرا بهروزآذر گفت: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ ۲۹ اردیبهشت سال ۸۹ مصوب مجلس شورای اسلامی” فراهم کردن بازارهای محلی جهت عرضه محصولات تولید شده توسط صاحبان کسب و کارهای خانگی” از وظایف شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: اداره کل امور بانوان بر اساس مأموریتش مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تلاش می‌کند در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت ایشان، فضاهایی را جهت فروش محصولات در اختیار زنان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی قرار دهد، که از جمله این فضاها می‌توان به بازارچه های خوداشتغالی بانوان و نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌ها از نظر مدت زمان فعالیت، به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند، گفت: بازارچه‌های دائم به صورت سالانه و بازارچه‌های موقت شامل بازارچه های مناسبتی، فصلی و روز بازارها، در طول سال و برای دوره های چند روزه تا چند هفته‌ای به متقاضاین واجد شرایط واگذار می شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بهروزآذر در خصوص مراحل واگذاری غرفه ها به متقاضیان گفت: اداره کل بانوان پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار، اقدام به بررسی وضعیت ایشان از طریق سازوکارهای مشخص می‌نماید و در صورت احراز شرایط و تشکیل پرونده توانمندسازی، غرفه به مدت حداقل شش ماه و حداکثر یک سال در اختیار آنها قرار گرفته تا امکان ارائه محصولات در بازارچه ها برای زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی فراهم شود.

انتهای پیام

تامین اعتبار خرید دو مدرسه پلمب شده تهران در دستور کار قرار گرفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا