افزایش فعالیت‌های نمایشگاهی علی‌رغم تحریم‌ها

جم عزتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم حمایت از تولید داخلی و تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر توجه بر ظرفیت‌های بهتر در این حوزه خوشبختانه عملکرد صنعت نمایشگاهی ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گفته وی، تعداد رویدادهای نمایشگاهی از ۷۵ عنوان در سال ۱۳۹۷ به ۱۰۳ عنوان در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده و متراژ نمایشگاه‌های داخلی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان این‌که رویکرد صنعت نمایشگاهی ایران حمایت از صادرات غیرنفتی است، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌ها در کشورهای همسایه به عنوان یکی از این اولویت‌ها در نظر گرفته شده و یک اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی استراتژیک در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است. تعداد نمایشگاه‌های خارجی در سال جاری افزایش یافته که هدف آنها فراهم کردن مقدمات گسترش صادرات غیرنفتی کشور است.

عزتی با تاکید بر این موضوع که نمایشگاه‌ها باید به سمت بازاریابی برای تولیدکنندگان داخلی حرکت کند، توضیح داد: در سال جاری نمایشگاه‌ها به انعقاد ۲۰ فقره تفاهم‌نامه و ۱۱ موافقت‌نامه همکاری نمایشگاهی منجر شده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی گمرک نمایشگاه و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بخشی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی بوده که در ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته که این موضوع نه تنها به افزایش تعداد نمایشگاه‌ها منجر شده که حتی درآمد شرکت نمایشگاه‌ها را نیز در قیاس با سال قبل افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت چندی قبل گمرک شرکت نمایشگاه‌ها کار خود را آغاز کرد که هدف آن تسهیل در ورود کالاهای نمایشگاهی و افزایش رونق در این بخش بوده است.

از اختلافات داخلی اوپک پلاس جنگ ستارگان نسازید!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا