قیمت هر حلقه لاستیک ایرانی چقدر است؟

به گزارش ایسنا، در ماه های گذشته در پی رشد قیمت ارز، ممنوعیت واردات و طولانی تر شدن فرآیند تامین مواد اولیه تولید، قیمت لاستیک و تایر روند صعودی گرفته و حجم عرضه آن با کاهش روبه رو شد. این موضوع در گذر زمانی عاملی شد تا بازار با کمبود لاستیک مواجه و بیشترین حجم فشار بر رانندگان حمل و نقل عمومی وارد شود.

بررسی ها نشان از آن دارد که بازار ایران سالانه به ۳۵۰ هزار تن لاستیک نیاز دارد که در سال گذشته ۲۶۰ هزار تن از طریق تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین شده است. البته ناگفته نماند که در حال حاضر ظرفیت تولید لاستیک و تایر در ایران در حدود سالیانه ۲۸۰ هزار تن است.

بارز یکی از شرکتهای تولیدکننده تایر در ایران است که ۱۲ درصد نیاز داخلی بازار لاستیک را تامین کند. با توجه به آمار منتشر شده از سوی این شرکت می توان گفت که در هفت ماهه امسال ۳۸ هزار و ۳۲۵ تن تایر تولید کرده که از این میزان در مدت مذکور ۳۸ هزار و ۳۵ تن را به فروش رسانده است.

بررسی ها حکایت از آن دارد که این شرکت با فروش این حجم تایر، درآمدی در حدود ۸۰۸۰ میلیارد و ۶۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داشته است.

همچنین این شرکت در آبانماه ۶۶۹۳ تن تایر تولید و ۶۲۰۱ تن از این محصول را به فروش رسانده که درآمد یکماهه این شرکت از فروش در حدود ۱۴۲ میلیارد و ۶۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

موافقت مایکروسافت با دورکاری نیمه وقت کارمندان
هم اکنون بخوانید

در مجموع، این شرکت از ابتدای امسال تا پایان آبانماه ۴۵ هزار و ۱۸ تن تایر تولید و ۴۴ هزار و ۲۳۶ تن از این محصول را به فروش رسانده و درآمدی در حدود ۹۵۱ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به دست آورده است.

با توجه به آمار تولید، فروش و نیاز بازار می توان گفت که شرکت بارز در این مدت توانسته ۱۲ درصد نیاز بازار لاستیک کشور را تامین کند. هر کیلو لاستیک برای این شرکت درآمدی در حدود ۲۱ هزار و ۵۰۴ تومان به همراه داشته است. بنا بر اطلاعات منتشر شده، هر حلقه تایر بایاس تولیدی بارز حدود ۳۹ کیلوگرم و هر حلقه تایر رادیال ۱۱ کیلوگرم وزن دارد که به طور میانگین قیمت فروش هر حلقه تایر بایاس ۸۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر حلقه تایر رادیال ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا