پلیس راهور موفق به اجرای کامل مصوبه ممنوعیت تردد کامیون‌ها نشده است

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز کنترل ترافیک تهران افزود: بر اساس مطالعات انجام شده خودروهای دیزلی سنگین و نیمه سنگین در شهر تهران مسبب تولید آلاینده‌های اکسیدهای گوگرد و اکسیدهای ازت و مهم‌ترین آن ذرات معلق هستد و هنگامی‌که بر اساس پیش‌بینی هواشناسی وضعیت هوا ساکن می‌شود، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین دیزلی مصوب و اجرایی می‌شود که روز ۱۹ آبان مقرر شد از روز دوشنبه‌شب تا پایان هفته تردد کامیون‌ها در تهران ممنوع است.

وی تصریح کرد: باوجود کنترل میدانی پلیس راهور در چند مقطع ورودی شهر مانند بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید خرازی، شب گذشته به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها، پلیس راهور موفق به اجرای مصوبه به‌صورت کامل نشد و متاسفانه در بزرگراه‌های صدر، امام علی(ع)، بابایی و زین‌الدین در مانیتورینگ تصویری شاهد عبور خودروهای دیزلی بودیم و آمار سازمان راهداری نیز مؤید این مطلب است. 

سرور با تاکید بر این که قطعاً این کار به‌صورت دستی قابل انجام نخواهد بود، افزود: نیاز است که پلیس محترم راهور VIN (یا همان مشخصات کارت خودرو) را در اختیار شهرداری قرار دهد تا به‌صورت سیستمی و توسط دوربین‌های پلاک خوان اعمال جریمه صورت پذیرد. تاکنون باوجود درخواست‌های پی‌درپی شهرداری این کار مهم انجام نگرفته است. 

وی از رانندگان کامیون‌ها و خودروهای سنگین دیزلی درخواست کرد همان‌طور که در جاده‌ها یک راننده حرفه‌ای هستند به‌عنوان وظیفه ملی خود، مصوبات کمیته‌ی اضطرار آلودگی هوا را رعایت کنند چرا که این هوایی است که همه‌ی ما در آن نفس می‌کشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل، سرور تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا مانند کشیدن سیگار به ریه‌ی ما صدمه می‌زند و امید به زندگی را کاهش می‌دهد. این رفتار حرفه‌ای برای رانندگان خودروهای سنگین که شامل کامیون‌های عبوری یا ساکن تهران در بخش پروژه‌های ساختمانی هستند یک مطالبه‌ی شهروندی بوده که مستلزم احترام و رعایت همگانی است.

حذف ۲۰۰ میلیون برگ کاغذ با رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در بیمارستان‌ها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا