ایجاد ۲۰۷۴ شغل، ره‌آورد افتتاح پروژه‌های دهه فجر ۹۸ قم

بهرام سرمست امروز در نشست خبری با موضوع تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: باید دستاوردهای نظام و دولت به خوبی برای مردم تبیین شود و بتوانیم با همراهی رسانه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات مردم را نیز به خوبی احصاء کنیم و به آن پاسخ دهیم.

استاندار قم با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در این ایام افزود: رسانه به عنوان بازوی مشورتی، یکی از ارکان مهم در داوری مسئولین نسبت به وظایف و عملکردشان است و با انتقال به موقع نقاط ضعف و قوت می‌توانند در پیشبرد اهداف موثر باشند.

وی تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر امسال، ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۷۵۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۷۴ نفر در قم افتتاح می‌شود.

سرمست بیان کرد: این پروژه‌ها شامل ۸ طرح بهداشت و درمان، ۴۵ طرح عمرانی و زیربنایی، ۲۵ پروژه کشاورزی، ۷ پروژه محیط زیست و منابع طبیعی، ۲۰ پروژه گردشگری، ۹۴ طرح عمرانی شهرداری‌ها، ۳۲ طرح زیربنایی دهیاری‌ها، ۶ طرح اشتغال‌زایی روستایی، ۱۱ طرح صنعتی و ۴ طرح فرهنگی و ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده دولت دارای وظیفه‌ای ذاتی در هماهنگی و نظارت و اعمال حاکمیت در رابطه با تشکیلات اجرایی در تعامل با سایر ارکان هستیم و فرآیند سیاست‌گذاری‌ها در تامین امنیت و معیشت و احقاق حقوق شهروندی و آزادی عمومی از این طریق دنبال می‌شود.

استاندار قم در مورد انتخابات اظهار کرد: امسال رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان رهبری را پیش رو داریم و برآنیم تا انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه و با بی‌طرفی برگزار شود واز حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان به خوبی دفاع کنیم.

وی گفت: رسانه‌ها در افزایش مشارکت اجتماعی مردم و حضور پرشور در انتخابان نقش مهمی دارند، ضمن اینکه باید تلاش شود با هر گونه تخلف انتخاباتی که منجر به ایجاد شائبه و لطمه به این رویداد مهم شود، مقابله کنیم.

سرمست بیان کرد: اگر مطالبات مردم به موقع پاسخ داده شود، مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تبدیل به مسائل امنیتی و دستاویزی برای سوء استفاده معاندین نمی‌شود، از این رو مدیران باید در مقام پاسخگوئی به نیازها و مطالبات برآیند.

وی تصریح کرد: در جهت خدمت به مردم، از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده می‌کنیم و در ارتباط با آحاد مردم و بهره‌گیری از نظرات مراجع و روحانیت و در مسیر تامین امنیت و فضای اعتدال سیاسی گام برمی‌داریم.

استاندار قم اظهار کرد: در یک سال گذشته تاکنون با مسائل مختلفی مواجه بودیم که بسیاری از مناسب‌ها به خوبی مدیریت شد به ویژه در پایان سال گذشته مساله سیل در قم که می‌توانست خسارات زیادی به وجود بیاورد با تدبیر و خرد جمعی و همت دستگاههای مختلف مدیریت شد.

فقط 30 درصد پزشکان زنجانی برای کارتخوان درخواست داده‌اند
هم اکنون بخوانید

وی عنوان کرد: حضور ۳ میلیون نفر زائر و مسافر در ایام عید و نیمه شعبان نیز از جمله رویدادهای مهم قم به شمار می‌رفت که با کمترین معضل و مشکلی آن را پشت سر گذاشتیم و در این باره مشارکت خوبی از سوی اصناف و اقشار مختلف در خدمت‌رسانی به زائران شاهد بودیم.

سرمست خاطرنشان کرد: با رویکرد اعتماد نو به نقل از برنامه‌محوری و نگاه پیشگیرانه و ایجاد فضای امن و اعتدال می‌توان بسیاری از معضلات را رفع کرد، به ویژه در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و دغدغه رهبری در این زمینه باید بتوانیم به کنترل آسیب‌ها بپردازیم.

وی افزود: قم، خاستگاه انقلاب است و باید در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تبیین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های فرهنگی گام‌های موثری برداریم، یکی از دغدغه‌های مهم در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در قم، افراط و تفریط در بازتاب آسیب‌های اجتماعی و آمار است.

استاندار قم تصریح کرد: اگر آمار بر اساس مطالعات دقیق و علمی ارائه شود و بی‌طرفانه و واقع بینانه به ارائه آمار بپرداریم و در حل معضلات، راه اعتدال و میانه را انتخاب کنیم می‌توانیم موفق باشیم، هرچند فرهنگ‌سازی و تلاش فرهنگی، یکی از رویکردهای مهم در مقابله با آسیب‌هاست که باید بیش از گذاشته مورد توجه باشد.

وی گفت: در قم، ۲۶ دستگاه اجرایی متولی فرهنگ هستند و بودجه دریافت می‌کنند، اما در حساب‌کشی و ارزیابی عملکرد، پای خود را کنار می‌کشند و سهم مسئولیت خود را قبول ندارند، همه باید در این عرصه سهیم باشیم و اصحاب رسانه نیز با اخلاق حرفه‌ای و به دور از حاشیه‌سازی این مطالبات در حوزه فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی را منتقل کند.

سرمست در مورد پروژه فرودگاه قم بیان کرد: اجرای این طرح یکی از مطالبات مهم ماست اما از نظر اجرایی، بلاتکلیف است البته از نظر قضائی و خلع ید سرمایه‌گذار پروژه‌ تعیین تکلیف شده است و در حال حاضر پیگیر اجرایی شدن طرح، تحقق حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران هستیم.

استاندار قم اظهار کرد: ۹۰ درصد از مشکلات این طرح، پیگیری شده است و در قالب ماده ۶۹ آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است، اگر چه حواشی‌های حقوقی و قضائی پروژه موجب شده سرمایه‌گذاران جدید پیگیر پروژه نشوند اما به زودی با رفع مشکلات این طرح نیز مسیر عملیاتی شدن را می‌پیماید.

وی در مورد فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید عنوان کرد: سی و هشتمین جلسه ستاد تسهیل رونق تولید را برگزار کرده‌ایم و در جهت احصای مشکلات فعالان اقتصادی نیز شرایطی را در انتقال مطالبات و خواسته‌هایشان فراهم آوردیم.

نصب دستگاه‌های سنجنده سازمان جهانی فائو در دانشگاه ارومیه
هم اکنون بخوانید

سرمست ادامه داد: مهم‌ترین نگرش ما در تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ ظرفیت‌های اشتغال و تولید است و با عارضه‌یابی‌های انجام شده ۵۰ واحد راکد شناسایی شد که از ۲۵ واحد که در سال ۹۸ مورد پیگیری قرار گرفت ۱۷ مورد به مدار تولید بازگشت.

وی بیان کرد: راه‌اندازی ۴۴۵ واحد صنعتی اعم از ایجادی، توسعه‌ای و حتی واحدهای تملکی و راکد را در دستور کار قراردادیم و در ده‌ماهه سال ۱۷۲ واحد تولیدی با ۷۷۰ میلیارد تومان توسعه داده‌شده است.

وی گفت: ما برآنیم هیچ حکم قضائی در ارتباط با بدهی تولیدکنندگان مانعی در جهت ادامه فعالیت واحدها ایجاد نکند و در این باره مشارکت دستگاه قضائی با تولیدکنندگانی که به واسطه مشکلات مالی زمین‌گیر و بده‌کار شده‌اند بسیار قابل تقدیر است.

استاندار قم بیان کرد: امروز نرخ بیکاری در استان قم کاهش یافته و حتی به ۱۰٫۲ و ۱۰ درصد رسیده است و در این بخش کاهش بیمه بیکاری از ۳۰۷۵ نفر به ۲۴۵۰ نفر را شاهد بودیم که روند کاهشی بیمه بیکاری بسیار معنادار است.

وی تصریح کرد: رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در ده ماه گذشته نیز یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی است، همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب رونق تولید افزایش یافته است.

سرمست در مورد اقدامات لازم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به حضور زائران و مسافران از کشورهای دیگر عنوان کرد: بعد از دستور معاون اول رییس جمهور به استانداران در خصوص ویروس کرونا، ستاد امنیت و کارگروه سلامت شکل گرفت که امروز اولین جلسه آن برگزار می‌شود.

استاندار قم عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش‌ها و اقدامات پیشگیرانه و آموزشی خوبی انجام داده و به محض دستور معاون اول رییس جمهور به استانداران، اقدامات لازم انجام شد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم پیرامون جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی را ارائه داد که بسیار ثمربخش بود.

وی بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در ایام اربعین در قم تردد داشتند که اغلب هم می توانستند تهدید باشند، اما شاهد کمترین مشکل در قم نسبت به سایر استان ها بودیم و حتی تعطیلی مدارس در برخی از ایام نیز یک گام مهمی در کنترل بیماری در قم محسوب می‌شود.

سرمست در مورد انتخاب مدیران زن در قم بیان کرد: نگاه جنسیتی به مدیریت نداریم و نگرش ما شایسته سالاری در امور است اما سیاست دولت بهبود وضعیت به کار گیری بانوان در نقش های مدیریتی است و ما نیز براساس توانمندی بانوان از ظرفیت های علمی و کارآفرینی بانوان در عرصه های مختلف استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا