امروز

جمعه, ۱۴ بهمن , ۱۴۰۱

  ساعت

۰۲:۵۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران (شهر خانواده) با حضور مسئولان کارگروه مد و لباس و برگزار کنندگان این رویداد، برگزار شد. سیدمجید امامی (مسئول کارگروه مد و لباس) با اشاره به[…]



به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران (شهر خانواده) با حضور مسئولان کارگروه مد و لباس و برگزار کنندگان این رویداد، برگزار شد.


سیدمجید امامی (مسئول کارگروه مد و لباس) با اشاره به آنکه سه قرارگاه توسعه نشاط اجتماعی و زیست عفیفانه و توسعه زیرساخت‌های صنایع فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد تشکیل شده، از گشایش نمایشگاه سبک زندگی و شهر خانواده از ۶ بهمن ماه خبر داد و گفت: این مهم فضایی برای خرید ارزان‌قیمت صنایع فرهنگی و پوشاک و مصنوعات، پوشاک و کالای حجاب است که در مصلا تهران برگزار خواهد شد.


او ادامه داد: نحوه قیمت گذاری به نحوی است که جایی برای کاهش و افزایش آن باقی نمی‌ماند و حداقل تخفیف ۱۵ درصد است و ممکن است تا ۳۰ درصد هم برسد. ضمن آنکه غرفه ها تقریبا رایگان ارائه شده اند که می‌تواند در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.


امامی با اشاره به ارائه تسهیلات دولت برای خرید از فروشگاه‌های بزرگ و حتا شهر خانواده، گفت: این روزها با محدودیت فضای رسانه‌ای که شاهد هستیم، گاه محدودیت فروش ویژندها تا ۴۰ درصد بوجود آمده است . این درحالی است که می‌توان با ارائه تسهیلات این روند را تسهیل کنیم. طراحان از طریق سامانه طراحان و حتا اصناف می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. 


مسئول کارگروه مد و لباس گفت: برای مثال، در حوزه چادر مشکی اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید سعی کنیم موازنه آنرا معکوس کنیم. باید ۲۳ میلیون متر مربع بیشتر از نیاز ۴۲ میلیون متر مربعی کشور تولید داشته باشیم.  


او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص ارائه بن خرید به خانواده‌ها نیز گفت: ارائه این بن‌ها به کارمندان ستادی و بنیادی از طریق دستگاه‌های دولتی اطلاع رسانی می‌شود اما سایر خانواده‌ها می‌توانند از تسهیلات بانکی و بن‌های که در آینده از طریق شبکه بانکی اطلاع رسانی می‌شود استفاده کنند البته این مهم در اسفندماه به اوج خود می‌رسد.


امامی درخصوص برگزاری جشنواره مد و لباس فجر نیز گفت: مدل و الگوی جشنواره تغییر کرده‌ و ملی برگزار می‌شود اما مهمان خارجی از تونس خواهد داشت. امیدواریم تا قبل از ماه محرم دوازدهمین جشنواره را خیلی متحول تر از جشنواره‌های قبل برگزار کنیم. 


سید امیر آقایی (دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی) با تاکید برآنکه حضور صنایع فرهنگی در خانواده‌ها امتداد دارد، گفت: اگر بتوانیم بر مدیریت صنایع فرهنگی حاکم شویم، می‌توانیم در حوزه فرهنگسازی فعال شویم‌ از این رو پایداری و حضور دائمی زیست بومی که با همکاری ۲۰ نهاد همراه است را در نظر داریم. 


او ادامه داد: نمایشگاه سبک زندگی آینده ایران که براساس ظرفیت شخصیت های بومی و منطقه‌ای ایران است را مد نظر داریم. حدود ۶۰ محصول از ۱۰ کاراکتر در قالب اسباب بازی، اقلام پوشاک و اکسسوری و… را در این نمایشگاه ارائه داده‌ایم. کاراکترهای متنوع از حوزه کمیک گرفته تا آموزش و ادبیات کهن و حتا خانواده اجنه… در نظر گرفته‌ایم که در بازار شناخته‌ شده‌اند. خانواده‌ها باید در سانس‌های مختلف رزرو رایگان انجام دهند و به صورت اختصاصی از بازیهای تعاملی با حضور این کاراکترها دیدن کنند. 


او تصریح کرد: نمیتوان بدون صنایع فرهنگی ظرفیت‌های کاراکترها را معرفی کرد. 


سیدمحمدحسین حجازی (مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد) نیز  از اقدامات این مجموعه برای پرداختن به استارت آپ های حوزه سبک زندگی خلاق سخن به میان آورد.


سجاد لطفی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) درخصوص نمایشگاه ملی شهر خانواده گفت: تامین کالای فرهنگی خانواده شعار این نمایشگاه است و با عرضه مستقیم از ۱۱ بهمن تا پایان سال از ساعت ۱۳ تا ۲۰ همراه است. سعی ما بر آن است تا پوشاک سالم، عفیفانه و ارزان را در این نمایشگاه داشته باشیم. کالا ها حداقل با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار ارائه می‌شود. البته نمایشگاه های استانی نیز با همکاری کارگروه‌های استانی برگزار می‌شود. 


او ادامه داد: شاید عمده محصولات برای خانم‌ها باشد اما اقلامی برای آقایان و کودکان و نوجوانان نیز ارائه خواهد شد. نظارت و شناسه شیما در این نمایشگاه در نظر گرفته شده. امکان ثبت نام برای غرفه دارانی که علاقمند ارائه محصول با کیفیت هستند فراهم است. تسهیلات در قالب بن‌های خرید را در نظر گرفته‌ایم.  


مهدی صفی آبادی (هنرمند مجری شهر خانواده) با اشاره به آنکه این نمایشگاه چیدمانی متفاوت دارد، گفت: این نمایشگاه به نوعی شبیه سازی سبک زندگی خانواده ایرانی در منزل است که با حضور خانواده‌ها و همراهی با چالش‌های مد نظر با محصولات و کاراکترها آشنا می‌شوند. تئاتر تعاملی در این نمایشگاه خانواده‌ها را با کاراکترها آشنا میکند و سپس محصولات از اسباب بازی گرفته تا محصولات آشپزخانه به آنها ارائه می‌شود.


انتهای پیام/

image_printنسخه چاپی
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کنکور ۱۴۰۲
حال و هوای خرید کریسمس در تهران

افزایش امتیاز معلمان استثنایی

افزایش امتیاز معلمان استثنایی

افزایش امتیاز معلمان استثنایی