بانکی پور: تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت ضرورت امروز جامعه است

امیر حسین بانکی پور فرد در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس تاکید شده در مسائل مهم و استثنائی که برای کشور پیش می‏ آید مجلس می تواند کمیسیون ویژه ای برای رسیدگی و تهیه گزارش در موضوع تشکیل دهد.

وی افزود: مسئله جمعیت و خانواده امروز جامعه ما در شرایط خاصی قرار دارد، در این چند ساله میزان جمعیت رو به کاهش است و نرخ ازدواج جوانان نیز حالت سقوط آزاد پیدا کرده است.

بانکی پور بیان کرد: موضوع خانواده و جمعیت باید از ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، صرفا نمی توان به این موضوع از دید فقط یک کمیسیون نگاه کرد، اگرچه در کمیسیون تخصصی فرهنگی تحلیل ها و اقدامات خوبی در خصوص خانواده و جمعیت صورت گرفت، ولی برای تامین یک گزارش کامل و ویژه نیازمند نگاه دیگر حوزه ها نیز هستیم، برای مثال بخشی از موضوع جمعیت و خانواده به وضعیت بهداشت و درمان باز می گردد که در این حوزه باید گزارشاتی در حوزه میزان نازایی و سقط جنین ارائه شود.

وی اضافه کرد: ابعاد دیگر مانند موضوع زنان خود سرپرست یا مسائل دیگر نیز باید بررسی شود؛ هر کدام از این مباحث مرتبط با حوزه خانواده و جمعیت به یکی از کمیسیون های‌ تخصصی مجلس مربوط است، هنگامی که کمیسیون ویژه تشکیل شود تمام فعالین حوزه خانواده و جمعیت از کمیسیون های مختلف در این کمیسیون ویژه حضور پیدا می کنند و بر موضوع خانواده و جمعیت متنرکز می شوند.

مناسب‌سازی ۲۶ بازار جدید میوه و تره بار تهران برای توان‌یابان
هم اکنون بخوانید

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: به همین دلیل لازم است کمیسیون ویژه ای در این خصوص در مجلس تشکیل شود، موضوع را با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان مبنی بر تشکیل  کمیسیون ویژه جمعیت مطرح کردیم و قرار شد این مورد در دستور کار مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا