دو هنرمند برگزیده سومین جایزه ویستا

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور برخی چهره‌های هنری عصر جمعه (۲۷ دی ماه) در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پریسا پهلوان، مدیر گالری و جایزه هنر معاصر ویستا در سخنانی گفت: سومین جایزه ویستا با هفتمین سالگرد گالری ویستا هم زمان شده است؛ اما کام مان تلخ است زیرا این روزها مردم شاهد بلایای طبیعی و غیرطبیعی متعددی هستند که همه را آزرده خاطر و ناراحت کرده است. همراهی و همدلی هنرمندان با آسیب دیدگان اتفاقات اخیر که در جهت حفظ کرامت انسانی است.

او درباره داوری در این دوره از جایزه ویستا توضیح داد: احترام به رای مستقل داوران از ویژگی‌های جایزه ویستا بود؛ در تلاش بودیم تا داوران بی‌طرفانه و با نگاه علمی و حرفه‌ای آثار را انتخاب کنند. جایزه این دوره شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی است که هنرمند برگزیده بتواند ایده خود را به اجرا در بیاورد و به نمایش بگذارد.

پهلوان گفت: در این دوره از جایزه ویستا ۱۸۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۱۱۴ اثر متعلق به هنرمندان زن و ۷۳ اثر به هنرمندان مرد تعلق داشت که از میان آنها ۱۸ پروپوزال انتخاب و در نهایت ۹ پروپوزال منتخب شد. ما در جایزه ویستا محدودیت سنی نداریم بنابراین شرکت کنندگان از ۱۷ تا ۵۳ سال بودند. خوشبختانه در این دوره آثار ارسالی از شهرستان ها نیز داشتیم.

پهلوان در پایان یادآور شد که فراخوان چهارمین دوره جایزه ویستا به زودی اعلام خواهد شد و نمایشگاه سومین جایزه ویستا تا ۴ بهمن در گالری ویستا برپا است.

فرهنگ پهلوانی در تولید ادبیات صلح می‌تواند مؤثر باشد/ جهانی شدن مفهوم دیپلماسی را متحول کرده است
هم اکنون بخوانید

در پایان این مراسم ایده سمیرا رحبانی به عنوان ایده برگزیده از نگاه مخاطبان معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا