تحریریه ایسنا نوجوانی را تجربه کرد

به گزارش ایسنا، امسال هفته ملی کودک از ۱۳ مهر ماه آغاز شد و تا ۱۹ مهر ادامه خواهد داشت. شعار امسال هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» است. اسامی روزهای این هفته عبارت است از کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگریِ کودک، صلح، بازی و نشاطِ کودک، رسانه و ارتباطاتِ کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی.

اما پنجمین روز از هفته‌ی کودک، «رسانه و ارتباط کودک» نام دارد. به همین مناسب برخی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه مربیان خود به ایسنا آمدند تا گپ و گفتی با پایگاه خبریان داشته باشند و از نزدیک با فضای یک تحریریه واقعی آشنا شوند.

ورود به ایسنا با حضور کودکان در اداره چندرسانه‌ای آغاز شد و با بازدید از اداره اخبار فرهنگی و هنری ادامه یافت. در این بازدید اعضای اصلی تحریریه فرهنگی و هنری بلند شدند و جای خود را به نوجوانانی دادند که برای دقایقی نشستن پشت میز تحریریه را تجربه می‌کردند.

طرح پرسش و پیشنهاد از سوی این نوجوانان، بخش دیگر بازدید از محل خبرگزاری دانشجویان را شامل می‌شد.

برخی از این پیشنهادها اضافه کردن صفحه‌ای برای کودک و نوجوان، استفاده از خود بچه‌ها به عنوان پایگاه خبری و معرفی بیشتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط رسانه‌ها بود.

همچنین توسط نوجوانان این پرسش‌ها مطرح شد که چرا اخبار حوزه‌ی کودک و نوجوان آن‌طور که باید و شاید اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ چرا به موفقیت‌های ادبیات و تئاتر کودک پرداخته نمی‌شود و با پیشرفت گستره تکنولوژی و دسترسی همگانی به اینترنت، وضعیت مخاطبان رسانه‌ها چگونه است؟

چرا اروپایی‌ها مومیایی‌های مصری را می‌خوردند؟!
هم اکنون بخوانید

نوجوانان حاضر در ایسنا در این بازدید همچنین لحظاتی را در اداره اجتماعی این خبرگزاری گذراندند و این پرسش را مطرح کردند که تا چه حد قبل از انتشار اخبار حوادث، به میزان آشفته شدن اذهان مخاطبانتان توجه می‌کنید؟ 

در ادامه علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به این سوالات و خطاب به نوجوانان حاضر گفت: یکی از نعمت‌های ما شما هستید و آینده کشور به دست شما شکل می‌گیرد. هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شناسایی استعدادهای جوان و تقویت و شکوفایی آن است. شاید بازدید شما از این خبرگزاری، جرقه‌ای باشد برای آغاز کار شما در حوزه خبر.

مدیرعامل ایسنا درباره‌ی پیشنهاد ایجاد صفحه‌ای برای کودک و نوجوان در این خبرگزاری، گفت: راه‌اندازی صفحه کودک پیشنهاد خوبی است؛ البته ایسنا در زمینه انتشار اخبار کودک فعال است ولی به هر حال اینجا خبرگزاری دانشجویان است و شما هم دانشجویان آینده.

علی متقیان درباره‌ی انتشار اخبار فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یادآور شد: برای انتشار یک خبر یا باید اطلاع‌رسانی شود یا اینکه خود رسانه به سراغ خبر برود؛ البته اگر خبر خوب و مهم باشد حتما رسانه‌ها به آن خواهند پرداخت. خود شما هم برای دریافت خبر درست، باید به‌دنبال سرچشمه معتبر بروید و در ادامه با آموزش دیدن، از یک رسانه سالم بخواهید که با شما همکاری کند.

مدیرعامل ایسنا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تاثیر انتشار اخبار حوادث بر مخاطب که در جریان بازدید نوجوانان از اداره اجتماعی مطرح شد، گفت:‌ حادثه اتفاق می‌افتد. مطمئنا ما در نقل حادثه به تأثیرگذاری آن توجه داریم و مراقب هستیم که این خبر به مخاطب آسیب می‌رساند یا آگاه می‌کند؛ هدف ما آگاه‌سازی مردم است و نه ترساندن آنها.

حسن آهنگران تجلیل می‌شود
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل ایسنا در پایان صحبت‌هایش به نوجوانان حاضر در محل خبرگزاری دانشجویان ایران توصیه کرد که از همین سنین دست به قلم شوند تا در آینده، کار نوشتن برایشان راحت‌تر و یکی از نویسندگان مطرح کشور شوند.  

در پایان این بازدید، منشور آینده که پیش از این از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به افراد تأثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان اهدا شده بود، به علی متقیان ـ مدیرعامل ایسنا ـ اهدا شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا