سیاستمدار اسرائیلی: آمریکا باید ترکیه را از برنامه‌ تولید جنگنده‌های "اف ۳۵" خارج کند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یائیر لاپید رئیس حزب میانه رو و لیبرال “آینده” و وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی که در حال حاضر مرد شماره دو ائتلاف “آبی سفید” است در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آمریکا باید قرارداد “اف ۳۵” با ترکیه را لغو کند در غیر این صورت، اگر ترکیه و ایران چگونگی خنثی‌سازی آخرین سلاح آمریکایی را یاد بگیرند هیچ مانعی برسر راهشان وجود نخواهند داشت.

لاپید در ادامه افزود که وی در سال گذشته میلادی به قانونگذاران کنگره آمریکا هشدار داده بود که آنکارا تمامی تهدیدات واشنگتن را نادیده خواهد گرفت و سامانه‌های “اس ۴۰۰” روسیه را به دست خواهد آورد.

این درخواست لاپید یک روز پس از انتقال بخش‌های محموله‌های سامانه دفاعی “اس ۴۰۰ ” به ترکیه مطرح شد.

قرارداد خرید این سامانه، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ توسط روسیه و ترکیه امضا شده بود. همکاری این دو کشور در این مورد، شدیداً مورد انتقاد ناتو و آمریکا قرار گرفته است؛ آن‌ها با اشاره به عدم سازگاری این سامانه روسی با سیستم دفاع هوایی ناتو، نسبت به این اقدام ترکیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر آنکارا را تهدید کرده بود که اگر سامانه‌های دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسی را تحویل بگیرد، با تحریم‌هایی روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام

سفر معاون رهبر طالبان به چین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا