حماس دستیابی به توافق آتش‌بس ۶ ماهه در غزه را تکذیب کرد

به گزارش ایسنا، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در گفت‌وگو با شبکه الاقصی اعلام کرد که مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بر سر آرام‌سازی اوضاع در غزه مادامی که طرف صهیونیستی به تمامی تفاهمات صورت گرفته پایبند باشد، توافق کرده‌اند.

برهوم اشاره کرد که اخبار منتشر شده در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر دستیابی به توافق آتش‌بس شش ماهه صحت ندارد.

همچنین باسم نعیم، از رهبران حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا تاکید کرد که جز تفاهمات صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ برای آرام‌سازی اوضاع در غزه تحت نظارت مصر، چیز تازه‌ای وجود ندارد.

یک مسئول دیگر حماس گفته است که تثبیت یا عدم تثبیت آرام‌سازی اوضاع در غزه در گرو پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده خواهد بود و توافق جدیدی انجام نگرفته است.

داوود شهاب یکی از رهبران جهاد اسلامی نیز به ادعاهای اسرائیلی در زمینه دستیابی به توافق آتش‌بس شش ماه با غزه واکنش نشان داد و گفت، آنچه رسانه‌ها منتشر می‌کنند عاری از صحت است.

شهاب افزود: آنچه توافق شده توقف درگیری در مقابل پایبندی اشغالگران به توقف حملات و اجرای تفاهمات در زمینه شکستن محاصره است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که اسرائیل و مقاومت فلسطین به توافق آتش‌بس شش ماهه در نوار غزه دست یافته‌اند.

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد، رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری سازمان ملل متحد و مصر در خصوص شش ماه آتش‌بس به توافق رسیدند.

براساس گزارش این شبکه به نقل از منابع مطلع از جزئیات این توافق گفته شده که این توافق شامل هشت بند است که چهار بند به حماس و چهار بند به رژیم صهیونیستی اختصاص دارد.

وزیر دفاع کانادا: چین برای هواپیماهای گشتی ما مزاحمت ایجاد کرده است
هم اکنون بخوانید

براساس اطلاعات آمده در این گزارش، حماس ملزم به توقف “فعالیت‌های خصمانه” در نزدیکی دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغالی، حفظ فاصله ۳۰۰ متری با دیوار،‌ توقف ناامنی‌های شبانه و توقف تظاهرات‌های دریایی است.

رژیم صهیونیستی نیز ملزم است مساحت ماهیگیری فلسطینی‌ها در غزه را به ۱۵ مایل افزایش دهد، پروژه‌های اشتغال‌زایی در سازمان آنروا را تسریع ببخشد، دارو و کمک‌های انسانی را وارد غزه کرده و بر سر برق‌، گذرگاه‌ها اموال و دارایی‌ها و بهداشت غزه مذاکره کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا