بر حضور ۳۰درصدی زنان در پست های مدیریتی شهری تاکید کردیم

پنجشنبه گذشته، محمدعلی نجفی، شهردار تهران، با جمعی از فعالان حوزه زنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اعتماد نو، فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش درباره این دیدار به «شرق» گفت: «در دیدارهای اخیر ما با مسئولان تلاش بر این بوده است که تا جایی که می‌توانیم به احترام خرد جمعی درباره مسائل و مشکلات خاص زنان صحبت کنیم و طرح مسئله داشته باشیم. زنان با وجود قول‌هایی که گرفته بودند اما هنوز برای رسیدن به جایگاه وزارت با چالش روبه‌رو هستند. در دیدارهای پیشین با آقای اسحاق جهانگیری به گفت‌وگو نشستیم، جلسه‌ای که صحبت‌ها بیشتر در زمینه معرفی زنان شاخص برای کابینه بود و پیش از آن با دکتر نجفی به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور نیز قبل از شهردارشدن دیدار داشتیم. دیدار روز پنج شنبه ما با ایشان در کسوت شهردار تهران بود و در این دیدار نیز روی حضور ٣٠ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی شهری تأکید کردیم

وی گفت: در دیدارهای پیشین با مسئولان خواسته اصلی ما حضور ٣٠درصدی زنان در کابینه و همین‌طور داشتن حداقل سه وزیر زن بود که قولش را در ستادها به زنان داده بودیم که متأسفانه میسر نشد. اما تلاش ما برای حضور ٣٠درصدی زنان در شورای شهر جواب داد و الان خبرهای خوشحال‌کننده‌ای مبنی بر مبادرت شهرهای مختلف برای انتخاب شهردار زن و رؤسای شوراها از میان زنان به گوش می‌رسد». دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در ادامه افزود: «ما برای حضور ٣٠درصدی زنان در شهرداری با آقای نجفی صحبت کردیم تا در سطوح بالا و شهرداری مناطق از زنان لایق استفاده شود، زنانی که احزاب بزرگ می‌شناسند و افراد شناخته‌شده‌ای هستند.

راکعی افزود: علاوه بر این، در مدیریت شهری زنان حرف‌هایی برای گفتن دارند و خانم‌های حاضر در جلسه در این رابطه پیشنهادات خود را ارائه کردند و قرار شد برای رسیدن به اهداف مورد نظر این جلسات با شهردار تهران ادامه پیدا کند. در همین راستا و در ادامه رساندن مطالبات به گوش مسئولان، نامه‌ای هم با همین شاکله به رئیس‌جمهوری نوشتیم و امیدواریم به دستشان برسد تا یک دیدار فوری با ایشان ترتیب دهيم. حرف‌های ما حرف‌های یک حرکت است، حرکتی که از نیمی از جمعیت کشور که زنان تشکیل می‌دهند، می‌آید.

مدیر مسئول و خبرنگار رکنا مجرم شناخته شدند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا