ایران و روسیه مسئول اتفاقات سوریه هستند

به گزارش اعتماد نو ،نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در نشست شورای امنیت بار دیگر ادعایش را در مورد ایران و روسیه تکرار کرد.

هیلی با بیان این ادعا که رییس‌جمهور سوریه در انفجار انبار سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان شیخون ادلب» دست داشته ادامه داد: ایران مسئولیتی سنگین درباره آنچه در سوریه اتفاق افتاد دارد، چراکه سال‌هاست از اسد حمایت می‌کند.

او در ادامه با ادعای اینکه اسد شرافت انسانی را زیر پا گذاشته است، گفت: روسیه نیز همچنان در کنار او ایستاده است. روسیه مسئولیتی قابل توجه در سوریه و اقدامات اسد دارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: ایران، روسیه و سوریه باید فرایندهای سازمان ملل را جدی بگیرند و ما آماده‌ایم تا اقدامات بیشتری انجام دهیم اما امیدواریم که نیازی نباشد.

هیلی ادامه داد: اقدامات اسد بدون مجازات نخواهد ماند و بار این اقدامات تنها نظام سوریه را در برنمی‌گیرد بلکه نظام ایران را که از آن حمایت می‌کند و دولت روسیه را که از وتو استفاده می‌کند، هم شامل می‌شود.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا بعد از حادثه انفجار انبار سلاح‌های شیمیایی در سوریه سفیر آمریکا در سازمان ملل با انتشار عکس‌هایی از قربانیان این حادثه (قبل از حمله ارتش آمریکا در بامداد روز جمعه با حدود ۶۰ فروند موشک «توماهوک» به پایگاه هوایی الشعیرات را در جنوب شرق استان حمص در غرب سوریه) اعلام کرده بود که اگر سازمان ملل به وظیفه‌اش (در برابر سوریه) عمل نکند، کشورها رأساً اقدام می‌کنند.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

یک خبرنگار درگذشت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا