یکی از هنرهای احمدی‌نژاد کشف استعداد بقایی در «معاونت حراست فیزیکی سازمان آب تهران» برای ریاست‌جمهوری بود

به گزارش اعتماد نو ، جواد امام  درباره ویژگی‌های انتخابات سال ۹۶ و مقایسه آن با انتخابات ۸۸ و ۸۰ که رقابت با رئیس‌جمهور وقت بود، گفت: آنچه تا امروز از فعالیت اصولگرایان می‌بینیم گروه جمنا بوده که البته بیشتر بازنشسته‌های سیاسی هستند تا فعالان سیاسی و اگر بخواهیم معدل بگیریم، معدل احزاب اصولگرا نیست. متولیان این جریان هم پیش از این گفته بودند احمدی‌نژاد با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی چندلایه ما متولد شده بود و به نظر می‌رسد جمنا هم همین مسیر را می‌رود و به جای فعال سیاسی احساس نوعی قیومیت براصولگرایان را دارندالبته خوب است که حضور اینها انگیزه مردم برای حضور پای صندوق‌های رای باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با وجود تخریب‌هایی که برخی اصولگرایان داشته‌اند اما وضعیت ایشان نسبت به سال ۹۲ بهتر شده است و آقای روحانی توانسته سبد حامیان سیاسی و نخبگان  رای خود را حفظ کند و گروه واسطی که با جامعه رابط بودند فرصت لازم را دارند که با مردم برای اقناع رای دادن به روحانی صحبت کنند و بخشی هم که از وضعیت معیشتی ابراز نارضایتی می‌کنند متوجه هستند که روش‌های اشتباه گذشته حداقل متوقف شده است. گرچه روحانی هم باید اعتماد نو به نقل از برنامه روشن‌تری برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی ارائه کند.

امام افزود: با وجود همه رقبای اصولگرا چه جمنا و چه گزینه‌های حزبی و چه نزدیکان احمدی‌نژاد، هیچ یک توان رقابت با روحانی را ندارند.

این فعال سیاسی به اقبال مردم به روحانی اشاره کرد و گفت: این اقبال هنوز در جامعه قابل لمس است گرچه باید تیم اقتصادی آقای روحانی منسجم و قدرتمندتر باشد.

چهار مشکل قالیباف برای رسیدن به پاستور
هم اکنون بخوانید

جواد امام درباره کابینه آتی روحانی گفت: این امیدواری وجود دارد که کابینه بعدی جوانتر و اصلاح‌طلب‌تر باشد و باید در ایام انتخابات این دورنماها را به مردم بگوید تا بتواند رای بیشتری کسب کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت رای روحانی در سال ۹۲ گفت: در آن انتخابات فرصت کوتاهی بود که آقای روحانی را به مردم معرفی کنیم و ایشان برای بدنه جامعه چهره شناخته شده‌ای نبود و باید این پارامترها را در نظر بگیریم. اما با توجه به این پارامترها و مشکلات پیش روی دولت، ایشان موفق بوده و ایشان نیز برای اینکه برای کشور چالشی ایجاد نشود بسیاری مسائل را مطرح نکرده است.

امام ادامه داد: پرونده‌هایی مثل بابک زنجانی هنوز لاینحل مانده و پرونده‌های مشابه زیادی هم هست و در بسیاری موارد هم دولت اختیاری ندارد. فقط بدهی‌های فراوانی است که به این دولت ارث رسیده است و مجلس قبل هم هماهنگی لازم را با دولت نداشت. حالا دولت پشتوانه مجلس را دارد و می تواند به اهداف خود بهتر از گذشته برسد و با یک تیم هماهنگ و اعتماد نو به نقل از برنامه منسجم دولت دوم روحانی موفق‌تر از دولت اول خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره فعالیت جریان نزدیک به احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده گفت: جریان احمدی‌نژاد بعد از توصیه‌های رهبری در محاق فرو رفت و این صحبت‌هایی که این روزها انجام می‌شود دست و پا زدن برای ابراز وجود است. بقایی قطعا آدرس اشتباه است و اگر احمدی‌نژاد بخواهد وارد انتخابات شود خود بهتر می‌داند چهره‌ای که معرفی شده است کاراکتر این جایگاه نیست و با توجه به اتهامات ایشان و اظهارات سخنگوی قوه قضائیه و مفتوح بودن پرونده علیه ایشان و آثار و رسوبات عملکرد هشت ساله ایشان باید چهره دیگری بیاید.

حکمیت احمدی‌نژاد را برنده و قوه قضا را بازنده می‌کند
هم اکنون بخوانید

وی گفت: بقایی بیشتر چهره فریب است برای اثبات خودشان  و اصلا محلی از اعراب ندارد.

جواد امام درباره هزینه‌های رد صلاحیت بقایی گفت: افرادی که کارنامه روشن و عملکرد قابل دفاع داشتند در انتخابات رد صلاحیت شدند و بقایی سابقه یک دوران زندانی شدن و پرونده مفتوح و سابقه ناموفق مدیریتی در گذشته داشته است. آقای بقایی وقتی در دولت خاتمی از وزارت اطلاعات منفک می‌شود مدتی معاون حراست فیزیکی سازمان آب تهران بوده است. هنر احمدی نژاد این است که این استعداد را کشف کرده و حالا او را برای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا