تلاش رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در دو جبهه غزه و لبنان

رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه و لبنان، به توافق آتش‌بس دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی تلاش همزمان این رژیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس در دو جبهه غزه و لبنان شده‌اند. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام این رژیم گزارش داد که «دیوید بارنیا»، رئیس موساد، به دنبال توافقی گسترده برای پایان دادن به جنگ در غزه و عملیات‌های فزاینده ارتش اسرائیل در لبنان است که شامل تبادل اسرا نیز می‌شود.

طبق این گزارش، در جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پیشنهاد شده بود که در ازای آتش‌بس ۲ هفته‌ای، پنج اسیر صهیونیستی آزاد شوند. مقامات این رژیم به دنبال پیشبرد این مذاکرات با حمایت‌های مصر بوده‌اند. پس از شهادت «یحیی السنوار»، رهبر سیاسی حماس، برخی از مقامات صهیونیستی ادعا کردند که دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا آسان‌تر شده است.

با این حال، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مدعی است که در هفته‌های اخیر، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌های جدید، مانع دستیابی به توافق آتش‌بس شده است.

همچنین وزیر خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن»، برای تلاش‌های مجدد جهت دستیابی به آتش‌بس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و قرار است با «بنیامین نتانیاهو» دیدار کند. مقامات صهیونیستی نیز مدعی هستند که مذاکرات آتش‌بس به‌رغم شهادت السنوار همچنان ادامه دارد.

 

 

اقدامات لازم برای اعزام سفرای جدید به چین و هند انجام شده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا