وزیر امنیت داخلی اسرائیل: اجازه توافق تبادل اسرا با حماس را نمی‌دهیم

در بحبوحه تظاهرات و اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، با اعلام مخالفت خود با توافق تبادل اسرا با حماس، تأکید کرد که از قدرت خود در کابینه برای جلوگیری از هرگونه مذاکره یا توافقی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو، در حالی که اعتصاب سراسری و تظاهرات در اراضی اشغالی فلسطین در جریان است، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که اجازه نخواهد داد هیچ‌گونه توافقی برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس به امضا برسد. بن گویر تأکید کرد که از قدرت خود در کابینه اسرائیل استفاده می‌کند تا مانع از انعقاد هرگونه توافقی با حماس شود.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، بن گویر افزود: “ما برای مخالفت با هرگونه توافقی، فشار زیادی را اعمال می‌کنیم و امیدواریم که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از مواضع خود عقب‌نشینی نکند و سردرگم نشود.”

وی همچنین تأکید کرد: “فشاری که اعمال می‌کنیم مؤثر و کارآمد است و ما به شدت با هرگونه توافق با حماس و یا مذاکراتی در این زمینه مخالفیم.”

پیشتر گزارش شده بود که اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی به عنوان نشانه‌ای از همبستگی با خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه و در اعتراض به عدم پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا توسط بنیامین نتانیاهو آغاز شده است.

این اعتصاب، که شامل بخش‌های مختلفی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، فرودگاه بن گوریون، حمل و نقل عمومی، و بخش‌های اقتصادی است، نشان‌دهنده نارضایتی گسترده از سیاست‌های کابینه نتانیاهو در مواجهه با مسئله اسرا است.

منابع عبری نیز گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق مختلف اراضی اشغالی همزمان با اعتصاب سراسری دست به تظاهرات زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس شده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان: تلاش برای کشاندن ارتش به سیاست قابل قبول نیست
هم اکنون بخوانید

در پی کشته شدن شش اسیر صهیونیست در غزه، یکشنبه شب اعتراضات گسترده‌ای در سراسر اراضی اشغالی علیه نتانیاهو و کابینه او به وقوع پیوست. معترضان خواستار آن شدند که کابینه هرچه زودتر با توافق تبادل اسرا موافقت کند.

هدف از برگزاری این اعتصاب سراسری، که امروز دوشنبه در جریان است، اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو برای پذیرش توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مقاومت فلسطینی در غزه اعلام شده است. معترضان امیدوارند که این فشارها منجر به تغییر در مواضع کابینه و تسریع در روند توافقات شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا