حمله گسترده سپاه به پایگاه نظامی اسرائیلی ها در الجلیل

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به شهرک «برعشیت» در جنوب لبنان، پایگاه نظامی جبل «نیریا» در منطقه الجلیل علیا را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای تأکید کرد که در حمایت از مردم فلسطین در غزه و به منظور پشتیبانی از مقاومت این مردم، سلسله حملاتی علیه مواضع ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی انجام داده است. این گروه اعلام کرد که پایگاه نظامی صهیونیستی جبل نیریا، که به عنوان مقر فرماندهی نیروهای تیپ گولانی شناخته می‌شود، توسط رگبار موشک‌های کاتیوشا مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین، این گروه اعلام کرد که مواضع «رویسات العلم» در تپه‌های کفر شوبا نیز با موشک‌ها هدف قرار گرفته‌اند. در این حملات، حزب‌الله دو عضو خود را از دست داده است.

در روز چهارشنبه، حزب‌الله از شهادت دو تن از اعضای خود به نام‌های ابراهیم جمیل العشی و فادی محمد شهاب خبر داد که در جریان این حملات جان باخته‌اند. علاوه بر این، گزارش شده است که در روز سه‌شنبه نیز تجمع نظامیان اسرائیلی در نزدیکی پادگان «میتات» و تجهیزات جاسوسی آنها در مقر «مسکاف عام» مورد هدف قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که ۲۵ موشک به سمت منطقه «مرون» شلیک شده است، اما این موشک‌ها در مناطق خالی از سکنه فرود آمده و خسارات جانی به بار نیاورده‌اند. به گزارش شبکه ۱۲ عبری، یک حمله موشکی گسترده در منطقه مرون در شمال اسرائیل رخ داده است. پهپادهای اسرائیلی نیز دو سکوی پرتاب موشک در مناطق «الطیری» و «زبقین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

لغو پرواز کشور‌های مختلف به مقصد تهران و تل‌آویو
هم اکنون بخوانید

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، از هشتم اکتبر تاکنون، حزب‌الله بیش از ۷۵۰۰ موشک و ۲۰۰ پهپاد به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است که منجر به کشته شدن ۴۴ نفر و مجروح شدن ۲۷۱ نفر شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا